اجرای مصوبات ستاد کرونا امری ضروری است

اکرمی گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا ضروری است و باید توسط همگان رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « بهروز اکرمی» امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا که با حضور استاندار مرکزی برگزار شد، با تاکید بر اینکه اجرای مصوبات ستاد کرونا امری ضروری است، گفت: ستاد مدیریت بیماری کرونای استان مصوبات خوبی دارد ولی اجرای آنها در استان مناسب نیست.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه بخشنامه تعطیلی باشگاه‌های ورزشی هفته گذشته توسط این ستاد اعلام و به اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ابلاغ شده است، افزود: بر اساس گزارش‌ها موجود این مصوبه در استان مرکزی به خوبی اجرا نشده و اداره کل ورزش و جوانان باید پیگیری های لازم را در این راستا داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه با دستگاه‌هایی که به مصوبه‌ ستاد مدیریت کرونای استان عمل نمی کنند، برخورد می شد، ادامه داد: اگر دستورالعمل های بهداشتی رعایت نشود مشکلات زیادی برای همگان پیش خواهد آمد چرا که بر اساس آمارها موجود تعداد بیماران کرونایی استان مرکزی در بهمن ماه امسال نسبت به ماه‌های گذشته چند برابر افزایش یافته است.

 

این مقام مسئول همچنین به وضعیت حمل و نقل عمومی شهرستان‌ اراک اشاره کرد و اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت قابل قبولی نداریم و نیاز است این مهم در دستور کار فرماندار، نیروی انتظامی و پلیس راهور این شهرستان قرار گیرد.

 

در ادامه این جلسه «بهرام حسین آبادی» نیز به وضعیت مدارس استان در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: کلاس های مدارس ابتدایی استان مرکزی در هفته جاری نیز به دلیل اهمیت سلامت دانش آموزان به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه با توجه به اینکه افراد ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن کرونا را دریافت کرده اند، ادامه داد: نیاز است فعالیت دانش آموزان متوسطه اول و دوم در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی به صورت حضوری و نیمه حضوری انجام شود.

 

در ادامه این مراسم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیزبا اشاره به اینکه یک هزار و ۸۲۷ مورد بیمار کرونا مثبت به مراکز درمانی استان مرکزی مراجعه کرده اند، گفت: تعداد این افراد در هفته دوم بهمن ماه با سه و نیم برابر افزایش به ۶ هزار و ۳۳۱ مورد رسیده‌ است.

 

دکتر «علی علی‌محمدی» هچنین با اشاره به اینکه پنج نفر از بیماران مبتلا به کرونا در هفته نخست بهمن ماه جان خود را از دست دادند که تعداد این افراد با ۲ و چهار دهم برابر به ۱۲ نفر در هفته دوم  رسیده‌ است، ادامه داد: ۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هفته نخست بهمن ماه امسال در مراکز درمانی استان مرکزی بستری شدند که تعداد این افراد با ۲ و سه دهم برابر به ۲۹۵ نفر در هفته دوم بهمن ماه رسیده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک هزار و ۷۳۷ نفر در هفته نخست بهمن ماه به مراکز درمانی استان مرکزی مراجعه کردند که تعداد این افراد با سه و نیم برابر به ۶ هزار و ۳۶ نفر در هفته دوم بهمن ماه رسیده است.

کد خبر 1145134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha