افزایش دوبرابری بستری بیماران کرونایی طی یک هفته/ فقط ۲۳ درصد گلستانی ها دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

فاضل گفت: سویه امیکرون در استان در حال گسترش بوده و در مدت یک هفته اخیر تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان دوبرابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (شنبه ۱۶ بهمن) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر خطر روزافزون سویه امیکرون اظهارکرد: سویه امیکرون نسبت به سویه های قبلی سرعت انتقال بسیار بالایی دارد و برای همین موارد ابتلا به این بیماری در استان طی روزهای اخیر افزایش زیادی پیدا کرده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد موارد ابتلا به سویه امیکرون چند برابر و تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان در مدت یک هفته گذشته تقریبا دو برابر شده است.

 

وی افزود: تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان از حدود ۲۰۰ نفر در هفته گذشته به ۴۰۳ نفر در روز جاری رسیده است و این امار نشان می دهد که خیلی زود ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل خواهد شد.

 

فاضل بیان کرد: متاسفانه شمار بیماران هر روز نسبت به روز قبل از آن افزایش چشمگیری پیدا می کند و به همان نسبت تعداد بیماران بدحال نیز بیشتر شده است. در صورت تداوم این شرایط و با تکمیل ظرفیت بیمارستان ها برای بستری بیماران جدید با مشکل مواجه خواهیم شد.

 

وی گفت: براساس آخرین رنگ بندی کرونایی شهرستان های گرگان، بندرگز و علی اباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و شرایط در شهرستان های کلاله، گالیکش، مینودشت، رامیان، اق قلا و بندرترکمن نارنجی است و بقیه شهرستان ها در وضعیت زرد هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به آمار واکسیناسیون در استان هم اشاره کرد و گفت: ۹۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دز اول و ۸۱ درصد نیز هر دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند. اما استقبال از دز سوم واکسن کرونا در استان خوب نیست و فقط ۲۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

وی اظهارکرد: با توجه به درگیری بیشنر کودکان به سویه جدید امیکرون و همچنین رسیدن سن واکسیناسیون به ۹ سال لازم است که خانواده ها نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

 

کد خبر 1145148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha