تاکید استاندار گلستان بر ارائه خدمات به شرط داشتن کارت واکسن/ نظارت ها در استان تشدید می شود

زنگانه گفت: از این پس در مناطقی که از نظر شیوع کرونا پرخطر هستند ارائه خدمات به شرط داشتن کارت واکسن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز (شنبه ۱۶ بهمن) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهارکرد: تعداد موارد ابتلا و بستری در مراکز درمانی استان گلستان در روزهای اخیر افزایش چشمگیری یافته و لازم است پروتکل های بهداشتی با جدیت بیشتری رعایت شود.

 

استاندار گلستان گفت: ۸۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان گلستان دو نوبت واکسن ‌کرونا را دریافت کردند اما استقبال از تزریق دز سوم مطلوب نیست این در حالی است که تزریق نوبت سوم کرونا تاثیر زیادی در ایجاد ایمنی دارد.

 

وی افزود: خطر ابتلا به کرونا در برخی مراکز شدت بیشتری دارد و باید در این مراکز فقط به کسانی که دارای کارت واکسن هستند خدمات داده شود.

 

زنگانه بر تشدید نظارت ها بر اماکن پرخطر در استان تاکید کرد و گفت: بانک ها، استخرها، پایانه های درون و برون شهری، ادارات، سازمان ها، نانوایی ها، دفاتر پیشخوان، مراکز پلیس +۱۰، مراکز ورزشی و تفریحی، هتل ها و اقامتگاه ها تحت نظارت های شدید قرار خواهند گرفت.

 

وی تاکید کرد: در صورتی که رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن به بالای ۸۵ درصد نرسد، مقامات بالادستی انها  به دستگاه قضایی معرفی می شوند چراکه حفظ سلامت شهروندان مهم ترین اولویت ماست.

 

استاندار گلستان از مردم خواست اولا پروتکل های بهداشتی را با دقت و جدیت بیشتری رعایت کنند و در صورت دیدن تخلفات در واحدهای صنفی، مراکز دولتی و غیره آن را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان با جدیت دنبال خواهد شد و بازرسان اگر تخلفی مشاهده کنند به شدت با متخلفان برخورد خواهند کرد.

 

زنگانه درباره آموزش دانش آموزان گفت: آموزش برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود.

 

کد خبر 1145149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha