همایش «همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم» برگزار شد

همایش همیاری نخبگان مردم، نهادهای انقلابی و دولت سیزدهم در گام دوم انقلاب با سخنرانی ویدئو کنفرانس نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مصلی امام خمینی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «عابدین خرّم» امروز در همایش نخبگان، دولت سیزدهم و مردم در گام دوم انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات مصلای تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مساله گام دوم انقلاب به عنوان اعلام منشور چله دوم انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری، یک سرفصل جدید و در عین حال سرنوشت ساز برای آینده انقلاب اسلامی است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مسوولان و کسانی که در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسئولیت دارند، باید مسئولیت خود را از کلام مقام معظم رهبری برداشت و آن را ترسیم و دنبال کنند.

خرّم با اشاره به اینکه بیانه گام دوم انقلاب خطاب به ملت، نخبگان و جوانان است، گفت: نخبگان می توانند در اشاعه، طراحی، تبیین، تفسیر و ترجمه گام دوم نقش آفرینی کنند.

وی افزود: جوانان بعنوان نسل های سوم و چهارم انقلاب، باید با شور، انگیزه و اعتقاد جوانان چله اول انقلاب که این انقلاب را به پیروزی رسانده و تثبیت کردند، راه آنان را ادامه دهند. اگر بخواهیم گام دوم انقلاب اسلامی را با نگاه به نقش مردم، نخبگان و جوانان بررسی و تعمل کنیم باید برای هر کدام سرفصلی جدا با استنباط از کلیت گام دوم داشته باشیم.

خرّم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه انقلاب اسلامی یک انحطاط تاریخی طولانی در کشور را پایان داد، گفت: متاسفانه در حکومت های گذشته بسیاری از مناطق استراتژیک کشور را از دست داده ایم؛ افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که در امنیت و تمامیت ارضی کشور با هیچ احدی سرسازش نداشته و ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور از برکات انقلاب است .

استاندار آذربایجان شرقی افزود: ایستادگی روزافزون در برابر قلدران، زورگویان و مستکبران جهان از دیگر برکات انقلاب اسلامی می باشد و امروز نظام جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی زیر فشار استکبار قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم قله های بلند پیشرفت و توسعه در حوزه های مختلف را فتح کنیم باید به مساله علم، جایگاه آن و پژوهش و تحقیق و جستجو کردن در مرزهای علم، توجه ویژه داشته و تلاش کنیم.

همچنین مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این همایش با تاکید بر اینکه جوانان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در موضوعات مختلف وارد عرصه شده و عمل کنند، گفت: موضوع جوانان یکی از فرازهای مهم و مورد تاکید مقام رهبری  در این بیانیه است.

حجت الاسلام علی فقیه افزود: بر همین اساس در حوزه های علمی، اقتصادی، عدالت اجتماعی، معنویت، اخلاق، استقلال، عزت ملی، سبک زندگی و مرزبندی با دشمن باید مورد توجه جدی جوانان و نخبگان کشور و استان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مقام رهبری در بیانیه گام دوم از جوانان با عناوینی همچون انقلابی و دانا نام برده اند، اظهار داشت: جوانان جامعه باید با دشمن شناسی خود جامعه را به سمت سعادت و فضای اداری کشور را به سوی فسادزدایی رهنمون شوند.

کد خبر 1145166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha