پیوند توحید و ولایت، راز شهادت ائمه در طول تاریخ

دشتی گفت: شناخت راز شهادت ۱۱ امام معصوم ما در طول دوران ۲۵۰ ساله سیادت اهل بیت (ع) راهگشای جامعه اسلامی امروز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلامحسین دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در نشست این شورا  با اشاره به شهادت مظلومانه نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت گفت: با مطالعه تاریخ اهل بیت می توان گفت شهادت نشانه ایستادگی است و شهادت شجاعانه مظلومانه اهل بیت دلیل حقانیت و اصالت امامت ایشان است و در اصول مکتب ما هیچ موضوعی قابل قیاس با این مسئله نیست.

 

وی افزود: درباره شهادت امامان معصوم و حضرت زهرا در طول تاریخ دو اصل ثابت وجود دارد اول توحید است و اینکه اهل بیت (ع) هیچگاه در این زمینه با مخالفان سازش به خرج ندادند دوم موضوع ولایت و امامت در تحقق اسلام است.

 

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر یزد اسلام یک اندیشه توحیدی است که زمانیکه می خواهد به حوزه اجرا درآید مبارزه با آن آغاز می شود و این اندیشه تنها در سایه امامت و ولایت عملی می شود.

 

وی به حدیث سلسله الذهب امام رضا (ع) که در حدود ۲۰ هزار نفر این حدیث را بازنویسی کردند اشاره کرده  و گفت:  امام رضا (ع) اعتقاد به توحید را سبب نجات از آتش جهنم دانسته و خود را شرط این نجات دانستند که منظور از آن اعتقاد به امامت است.

 

دشتی اضافه کرد: بنابراین پیوند توحید و امامت راز شهادت ائمه در طول تاریخ بوده و امروزه چه استکبارگران خارجی و مخالفان داخلی که اندیشه توحیدی در سایه ولایت را خطر می شناسند با آن دشمنی کرده و برای متزلزل ساختن نظام تلاش می کنند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: ولایت دو وظیفه تبیین اندیشه توحیدی و تحقق اسلام را برعهده دارد و استکبار جهانی نمی تواند پیوند توحید و ولایت را بپذیرد اما امروزه این فشارهای جهانی نیز به منتهای توان خود رسیده و صبوری مردم ولایت مدار جریان جهانی را به نفع حق تغییر داده است.

کد خبر 1145224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha