تقید آیت الله روحانی به موازین تقوا،  نماز اول وقت و تجهد شبانه ویژگی خاص ایشان بود

آیت الله معلمی بابیان اینکه تقیدمرحوم روحانی، نماینده اسبق ولی فقیه در مازندران به موازین تقوا، به نماز اول وقت، به تجهد شبانه ویژگی خاص ایشان بود، گفت: پیشتازی وبصیرت مرحوم روحانی درتلاش برای پیروزی انقلاب وحمایت ازامام راحل زبان زدعام وخاص بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله «علی معلمی» شامگاه(۱۶بهمن) در مراسم سالگرد حاج شیخ«هادی روحانی» نماینده اسبق ولی فقیه درمازندران که با حضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقرمحمدی لائینی»نماینده ولی فقیه درمازندران به میزبانی امام جمعه بابل برگزارشد، از حاج شیخ هادی روحانی(ره) به عنوان یکی از نوادر روزگار یاد و اظهار کرد: اخلاص پدر و ایمان مادر ایشان در پرورش مرحوم روحانی اثرگذار بوده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علم نردبان ترقی است، افزود: انسان های دانا با انسان نادان یکی نیستند.

 

وی با بیان اینکه برای بندگی خدا باید بندگی خدا را بشناسیم، گفت:علامت عالم واقعی علم است.

 

آیت الله معلمی با بیان اینکه به نماز و اقامه به جماعت و اول وقت تاکید می کنیم، گفت: روال این گونه بود که بعد از مراسم ترحیم به جای اقامه نماز، سفره پهن می کردند که مرحوم روحانی این سنت را شکست و الان در شهرهای استان اول اذان به جای پهن کردن سفره، نماز اقامه می شود.

 

وی با بیان اینکه مرحوم روحانی خیلی راحت ارزش های دینی را به سادگی پیاده سازی کند، افزود: مرحوم روحانی درمقابل استقامت ها ایستادگی می کرد و برای پیاده سازی ارزش های دینی سر از پا نمی شناخت.

 

آیت الله معلمی با تاکید براینکه نگاه آیت الله روحانی، تربیتی بود، گفت: مرحوم علامه آیت الله محمد کوهستانی می فرمودند: شیخ هادی روحانی فردی مخلص و خدمتگذار است و واقعا روحانی است.

 

آیت الله معلمی با بیان اینکه مرحوم روحانی تا سن ۱۸سالگی فقط از مکتب استفاده می کرد، ادامه داد: مرحوم روحانی به جهت علاقه شخصی به خواندن قرآن و کتاب بعد از ساقط شدن رضاخان و بازشدن در مدارس دینی به تحصیل در حوزه روی آورد.

 

وی به نقش اثرگذار مرحوم روحانی در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: موج انقلاب درمازندران از بابل با محوریت مرحوم آیت الله روحانی آغاز شد.

 

آیت الله معلمی با بیان اینکه مرحوم روحانی در ماه رمضان به جرم حمایت از امام خمینی(ره) دستگیر شد، گفت:جلسات جامعه روحانیت استان از فروردین ۵۷به همت مرحوم روحانی آغازشده بود.

 

وی با بیام اینکه روز دوم فروردین ۵۷مصادف با اربعین شهدای تبریز عده ای درجویبار حضور بهم رساندند، افزود: تنکابن هرچندقدم یک مامور حضور داشت و تمام مغازه ها تعطیل شده بود و مامورین به دلیل پخش اعلامیه های امام راحل شهر را دچار چالش کرده بودند.

 

آیت الله معلمی با بیان اینکه اولین مراسم انقلابیون مرکز مازندران در مسجد جامع ساری با سخنرانی مرحوم روحانی انجام شد، گفت: پیشتازی و بصیرت مرحوم روحانی در تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت از امام راحل زبان زد عام و خاص بود.

 

وی با بیان اینکه علم و عمل مکمل هم هستند، افزود: هرکه خدا شناس باشد باید خوف الهی را به دل داشته باشد.

 

آیت الله معلمی با بیان اینکه تقید مرحوم روحانی به موازین تقوا، به نماز اول وقت، به تجهد شبانه ویژگی خاص ایشان بود، گفت: مرحوم روحانی عالمی بود که کلام، نگاه و عملش تاثیرگذار بود.

 

وی به نقش مرحوم روحانی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و خاطرنشان شد:همچنین ایشان در محرومیت های کله بست بابلسر بسیار خدمت کردند که شهر کله بست به جهت خدمات ارزشمند آیت الله هادی روحانی(ره)به هادی شهر تغییر نام داده شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1145184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha