مسجد کانون تحقق تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام عزت‌زمانی با بیان اینکه مساجد در گام دوم انقلاب نیز با الگوبرداری از عصر نبوی باید تمدن‌ساز باشند، گفت: با حفظ اتحاد، یکپارچگی و اجتماع قلوب در مساجد، تمدن اسلامی محقق می شود.

حجت الاسلام «رضا عزت زمانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد جغرافیای اصلی تحقق تمدن اسلامی است، اظهار کرد: مسجد پایگاه انسان‌سازی و مرکزی برای اجتماع قلوب و حرکتی مشترک به سوی معبود و نیز موثرترین مرکز ترویج معنویت و اخلاق در سطح جامعه است که با حضور ائمه جماعات و روحانیون محقق می شود.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برای جذب مومنینی که دل در گروی دین و نظام  معرفتی دارند، مساجد بهترین پایگاه و مرکز است، تصریح کرد: مساجد می توانند بهترین و مطمئن ترین پایگاه برای رفع نیازهای مردم در همه ابعاد باشند تا با بهره گیری از ظرفیت های مسجد و کسب فیض از محضر عالمان و دانشمندان روز به روز بالنده شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد از ابتدای تشکیل حکومت اسلامی و زمان نبی مکرم اسلام(س) دارای کارکردهای مختلفی بوده اند، ابراز کرد: اکنون و در گام دوم انقلاب نیز با الگوبرداری از مساجد عصر نبوی مساجد باید تمدن ساز باشند. کسانی که آینده این انقلاب را می‌سازند جوانان متعهد و انقلابی هستند و مسجد هم محلی برای تربیت این نیروی متعهد و انقلابی است و ضرورت دارد که در گام دوم انقلاب مساجد شکوفا و جاذبه مند شوند.

 

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه مسجد باید محل اصلی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب باشد، گفت: نقش و اثربخشی مسجد در شکل‌گیری و استمرار انقلاب اسلامی  برای همه روشن است، درحال حاضر نیز این مراکز اثرگذار دینی باید چنین نقشی داشته باشند، چرا که در عصر کنونی در برخی مواقع دیده می شود که مسجد تنها کارکرد عبادی دارد و محلی برای اقامه نماز و تنها محلی برای رسیدگی به مشکلات مادی افراد پیرامون خود است.

 

وی اضافه کرد: بنابراین، باید تلاش کنیم که با همت قرار دادن مسجد در جایگاه اصلی خود آن را تمدن‌ساز کنیم، تا هم تراز با مساجد صدر اسلام باشند و مساجد به معنای واقعی نه تنها مشکلات و مسائل پیرامونی خود بلکه مسائل امت اسلامی را نیز حل کنند.

 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم اتصال و ارتباط مساجد سراسر دنیا با یکدیگر تاکید و خاطرنشان کرد: با حفظ اتحاد، یکپارچگی و اجتماع قلوب در مساجد، تمدن اسلامی محقق می شود.

 

کد خبر 1145198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha