برداشت یکصد میلیون شاخه گل نرگس از نرگس زارهای شهرستان کازرون

رشیدی گفت: عملیات برداشت گل نرگس از نیمه دی ماه شروع و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه ادامه داشته باشد و پیش بینی می شود ۱۰۰ میلیون شاخه گل نرگس در سال جاری از نرگس زارهای این شهرستان برداشت، شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید رشیدی»، امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن) در جمع خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه عملیات برداشت گل نرگس از نیمه دی ماه شروع و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه ادامه داشته باشد، گفت: پیش بینی می شود 100 میلیون شاخه گل نرگس در سال جاری از نرگس زارهای این شهرستان برداشت و به اقصی نقاط ایران و کشورهای حاشیه های خلیج فارس و آسیای میانه صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اضافه کرد: سطح قابل برداشت گل نرگس در شهرستان کازرون 200 هکتار و با متوسط 50 شاخه در متر مربع است.

وی با بیان اینکه بخش «جره» و «بالاده» این شهرستان، قطب مهم تولید گل نرگس دیم و آبی در کشور به شمار می‌آید، افزود: بزرگترین نرگس زار دیم کشور با قدمت صد ساله، در این بخش واقع شده است و هر سال میزبان بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف کشورمان است.

این مقام مسئول اظهار کرد: نیاز آبی کم، مقاوم بودن به شرایط نامساعد محیطی، اشتغال زایی، درآمد مناسب و جذب گردشگران از مزایا و اهمیت کشت و توسعه گل نرگس است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: انواع گل نرگس کازرون، شهلا، پُر پَر، هزار پَر و شیپوری است، که از میان آنها نرگس شهلا به جهت داشتن زیبایی و بوی ویژه مشهور است.

 

کد خبر 1145199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha