روسیه در پروژه راه‌آهن آستارا به رشت سرمایه‌گذاری می‌کند

مرحبا با بیان‌اینکه در سفر رئیس جمهور به روسیه پروژه خط ریلی آستارا به رشت در برنامه مذاکره نبود اما با پیشنهاد بنده در اولویت مذاکره قرار گرفت، گفت: روسیه در خط ریلی آستارا به رشت سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «غلامرضا مرحبا» شب گذشته(شنبه، ۱۶ بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان که در محل دفتر مراجعات مردمی برگزار شد به شایعات اخیر مبنی بر استعفای خود از نمایندگی مردم در خانه ملت اشاره کرد و گفت: شایعه استعفایم یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده بود.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی تلاش برخی‌ها برای جریان‌سازی علیه نماینده را یک کار غیراخلاقی دانست و افزود: مردم بندر مرزی آستارا با فرهنگ و هنر زبانزد خاص و عام هستند و نباید این ویژگی را عده‌ای از بین ببرند.

 

وی با اشاره به اینکه افراد معلوم الحال استعفایم را به دلیل عدم توان در رقابت سالم منتشر کردند، تصریح‌کرد: متن دروغین استعفا سرشار از اشتباه‌های نگارشی و عجیب بود.

 

مرحبا گفت: این امر نشان از سراسیمگی و عداوت آنان با اندیشه و افکار مردم شهرستان آستارا را داشت.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت در خصوص بورس، اظهارکرد: در حوزه بورس، تخلف، ندانم کاری و اشتباهات مکرری را در سال‌های گذشته شاهد بودیم.

 

وی با اشاره به اینکه روندی که بورس امروز در پیش گرفته را قبول نداریم، افزود: آینده بورس قطعا به سمت وضعیت مناسب و حفظ و حراست از اموال مردم خواهد بود.

 

مرحبا بورس را از بهترین منابع برای تامین اموال و سرمایه‌های کشور دانست و خاطرنشان‌کرد: با تدابیر دولت سیزدهم شاهد حل مشکلات بورس و پویایی این حوزه خواهیم بود.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی، تصریح‌کرد: ما باید نوع استفاده از این فضا را به فرزندان خود یاد بدهیم.

 

وی با بیان‌اینکه شرکت‌های پیام‌رسان در کشورها نمایندگی یا دفتری دارند تا بتوان مدیریت صحیح آن را در هر کشوری انجام داد، گفت: مدیریت فضای مجازی نباید به معنای ممنوعیت استفاده از آن باشد و قانون‌گذاری در این مورد نباید یک طرفه باشد و باید با کمترین نقص آن را پیگیری کرد.

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بندر آستارا تاکید کرد و افزود: پروژه‌هایی مثل استخر بانوان و مجمتع فرهنگی ارشاد از دغدغه‌هایم از اولین روز حضورم به عنوان نماینده آستارا بود.

 

مرحبا ادامه داد: در سال جاری ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستانی برای آن گرفتیم و با سفر رئیس جمهور ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل این سالن گرفتیم تا به مهم‌ترین دغدغه هنرمندان آستارا در این حوزه پایان بدهیم.

 

وی با بیان‌اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی وحدت شامل سیستم روشنایی و دیگر موارد و پنج میلیارد تومان نیز برای پروژه استخر ورزشی بانوان آستارا در سفر ریاست جمهور اختصاص داده شد، اضافه‌کرد: در آینده نزدیک شاهد روزهای خوش برای پروژه‌های نیمه تمام آستارا خواهیم بود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تعلل در عدم لایروبی بندر آستارا را یک اقدام علیه امنیت ملی دانست و اظهارکرد: متاسفانه دست‌هایی هستند که نمی‌خواهند بندر آستارا پا بگیرد.

 

مرحبا از لایروبی بندر آستارا با بهره‌گیری از تمام امکانات دریای خزر در آینده نزدیک خبر داد و ادامه داد: لایروبی ۴۰۰ متر این بندر باید به هر نحوی در کمترین زمان ممکن انجام شود.

 

وی به پروژه آب و فاضلاب شهری آستارا اشاره کرد و گفت: در ۲ سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های این حوزه اختصاص یافته است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در خانه ملت، این اعتبارات را در مقابل نیاز ۱۷۰۰ میلیارد تومانی آب و فاضلاب آستارا بسیار ناچیز عنوان کرد و افزود: نیاز به اعتبارات ملی برای حل این معضل داریم.

 

مرحبا از خرید یک دستگاه اکسیژن‌ساز دیگر برای بیمارستان شهید بهشتی آستارا خبر داد و تصریح‌کرد: این دستگاه با مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان برای مردم آستارا دریافت شد.

 

وی با بیان‌اینکه دستگاه اکسیژن‌ساز در روزهای آینده راه‌اندازی می‌شود، اضافه‌کرد: یک میلیارد تومان دیگر نیز برای تجهیز بخش نوزادان بیمارستان شهید بهشتی آستارا دریافت شده است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی به تکمیل مرکز بیمار بستر ۲۰ تختخوابی بخش لوندویل اشاره کرد و گفت: در این مرکز عملیات مقدماتی بهبود بیماران انجام می‌شود.

 

مرحبا با اشاره به حضور خود در تیم اقتصادی کشور در سفر رئیس جمهور به روسیه، اظهارکرد: در این سفر، پروژه خط ریلی آستارا به رشت در برنامه مذاکره نبود و با پیشنهاد بنده به وزیراقتصاد و همکاری مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، طرح مورد موافقت طرف روس برای مشارکت در این پروژه و سرمایه‌گذاری قرار گرفت.

 

کد خبر 1145200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha