افزایش ۵۲ درصدی مطالبه مهریه در خراسان جنوبی

اسماعیلی از افزایش ۵۲ درصدی مطالبه مهریه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین طلاق توافقی ۲ درصد، طلاق به درخواست زوجه ۱۰ درصد و مطالبه نفقه ۳۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عباس اسماعیلی» امروز (۱۷بهمن) در نشست خبری اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۴۰ هزار پرونده وارد دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان شده و بالغ بر ۱۳۵ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است.

 

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌ جنوبی در ادامه گفت: از ابتدای امسال ۴۱ هزار و ۷۸۴ دادگاه آنلاین در این استان برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۰ درصدی را نشان می دهد.

 

وی  با اشاره به اینکه این استان در برگزاری دادگاه‌های آنلاین رتبه اول کشور را دارد، خاطر نشان کرد: به طور متوسطه روزانه در خراسان جنوبی ۱۶۰ دادگاه آنلاین برگزار می شود.

 

اسماعیلی با بیان اینکه دادگاه بخش درح سربیشه و سده ۱۰۰‌ درصد پرونده‌ها را الکترونیکی رسیدگی می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر پرونده‌های تمام الکترونیک استان ۳۹ هزار و ۵۶۶ پرونده بوده که ۳۱ درصد کل پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

 

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد اوراق قضایی به شکل الکترونیک ابلاغ شده است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۵۵۹ هزار و ۶۵۳ مراجعه به کلیه محاکم خراسان‌ جنوبی داشتیم که ۳۵ درصد کاهش داشته است.

 

اسماعیلی با بیان اینکه استفاده از پابند الکترونیک از دیگر خدمات دستگاه قضا است، گفت: در این مدت ۴۶ پابند الکترونیک در دادگستری خراسان‌ جنوبی اجرا شده است.

 


وی در پایان از افزایش ۵۲ درصدی مطالبه مهریه در استان خبر داد و افزود: همچنین طلاق توافقی ۲ درصد، طلاق به درخواست زوجه ۱۰ درصد و مطالبه نفقه ۳۴ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 1145241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha