طرح های کشاورزی برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی کرد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: با افتتاح و کلنگ زنی طرح های کشاورزی دهه فجر، برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: این طرح ها شامل افتتاح گلخانه گیاهان دارویی (مارچوبه) واقع در روستای قلندرآباد در سه هزار مترمربع با اعتباری حدود ۳۹ میلیارد ریال، ۲۵۰ نفر اشتغالزایی و کلنگ زنی فاز سوم زنجیره مرغ مادر یادگار با ظرفیت ۴۰ هزار قطعه با ۶۰ میلیارد ریال و ۲۵۰ نفر اشتغالزایی در روستای دوین بخش مرکزی شهرستان است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: این شهرستان ۲۸ گلخانه فعال ۱۰ هکتاری دارد که در ۱۷ واحد گلخانه های این شهرستان سبزی و صیفی، خیار و گوجه فرنگی و در مابقی گیاهان زینتی و گیاهان دارویی کاکتوس، گیاهان گلدانی و آلوئه ورا کشت می‌شود و تاکنون استقبال خوبی در حوزه کشت گیاهان دارویی صورت گرفته است.

 

ایزانلو با اشاره به حوزه طیور شهرستان اضافه کرد: ۵۴ واحد مرغ گوشتی و دو واحد مرغ تخم گذار در این شهرستان فعال است که سالانه ۱۳ هزار تُن گوشت مرغ و ۱۲۰ تُن تخم مرغ تولید می شود.

 

وی تصریح کرد: شیروان، قطب تولید مرغ در خراسان شمالی است و ۶۸ درصد تولید مرغ استان مربوط به این شهرستان است به طوری‌که  ظرفیت تولید شهرستان در هر دوره ۴۵ روزه، یک میلیون و ۳۴۳ هزار قطعه است.

 

وی عنوان کرد: این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

 

 شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1145250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha