دیدار سردار مرتضی قربانی با خانواده سردار شهید «علی ییلاقی»

همزمان با ایام الله دهه فجر، سردار مرتضی قربانی فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، با خانواده سردار شهید علی ییلاقی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران، همزمان با بزرگداشت دهه فجر و نکوداشت نام و یاد شهیدان این مرز و بوم، سردار مرتضی قربانی فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس، با خانواده سردار شهید علی ییلاقی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار ضمن بیان خاطرات و رشادت های رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس، از سردار علی ییلاقی به عنوان بزرگ مرد میدان مبارزه نام برد که نه تنها در برابر دشمنان ایستادگی کرد بلکه در طول دوران جانبازی خود هم با همه مشکلات و دردهای ناشی از بیماری مبارزه کرد و مقاومت و ایستادگی وی در همه میادین باید الگوی جوانان باشد.

در این دیدار خانواده سردار ییلاقی هم به بیان خاطرات و زندگی این شهید بزرگوار و ایستادگی او در برابر بیماری و دوران جانبازی بیان کردند.

 

به گزارش شبستان، علی ییلاقی اشرفی روز 9 دی 1337 در شهرستان بهشهر دیده به جهان  گشود، دوران ابتدایی و متوسطه خود را در بهشهر گذراند و در رشته اتومکانیک هنرستان لاجوردی در خرداد ماه 1357 دیپلم خود را اخذ کرد. اوایل دوران دانشگاهی او با انقلاب اسلامی مصادف شد؛ وی در شاهرود فعالیت سیاسی  و مذهبی داشت و در قبل از انقلاب در جریان راهپیمایی ها فردی اثرگذار و محوری بود. این شهید والامقام در سن 24 سالگی فرمانده لشکر 25 کربلا شد. سردار ییلاقی، جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در  روزهای پایانی سال ۶۱ از ناحیه سر به شدت مجروح شد و ۲ سال در حالت بیهوشی و نیمه بیهوشی بود و پس از بهبود نسبی هم تا چند سال قدرت تکلم نداشت. سردار علي ييلاقي از فرماندهان بهشهري لشكر 25 كربلا در دوران هشت سال دفاع مقدس، صبح روز چهارشنبه 15 آذرماه سال۱۳۹۶ به همرزمان شهيدش پيوست.

کد خبر 1145284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha