برگزاری جشنواره غذاهای محلی و سنتی با همت کانون شهید مطهری (ع) همدان

زنگنه گفت: جشنواره غذاهای محلی و سنتی همزمان با دهه مبارک فجر در حیاط مسجد ابوالفضل (ع) با همت کانون فرهنگی هنری شهید مطهری برگزار می شود.

«خدیجه زنگنه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: همزمان با چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران برنامه های مختلفی با همت کانون فرهنگی هنری شهید مطهری در همدان برگزار می شود.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهید مطهری همدان افزود:ترویج غذاهای سالم و مفید ، همکاری و مشارکت نسل جوان در طبخ غذا، معرفی غذاهای های سالم به جوانان برای سلامت و تندرستی یکی از اهداف جشنواره غذاهای محلی است.

 

وی ادامه داد: همچنین هزینه حاصل از فروش این جشنواره جهت کمک به افراد نیازمند محله جمع آوری می شود.

 

زنگنه تشویق خانواده ها به استفاده از غذاهای سنتی و محلی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: برگزاری این جشنواره همچنین نقش مهمی در نشان دادن فرهنگ و سنن غذایی و خلاقیت در سفره آرایی و ابتکارهای آشپزی  دارد.

 

وی با بیان این که خانواده ها باید به مصرف غذاهای سالم و سنتی روی آورند و فست فودها و غذاهای صنعتی را از رژیم غذایی خود حذف نمایند گفت: خانواده ها باید از پختن غذاهای تکراری در خانه پرهیز و از روغن و نمک کمتری نیز در غذاها استفاده کنند تا فرزندان آن ها در آینده دچار بیماری نشوند.

 

 

کد خبر 1145368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha