سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی در استان متغیر است

خدابنده گفت: سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی در خراسان رضوی متغیر است، در بعضی از مناطق حاشیه شهر مشهد و منطقه تبادکان این عدد به ٢/١ متر مربع و در برخی مناطق حتی به زیر ۰/۲ متر نیز می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دهه فجر انقلاب اسلامی مجموعا ١٣٣ کلاس درسی در قالب ٣۴ پروژه با زیربنای ١۶ هزار و ٨٢١ مترمربع و اعتبار ۶٢۵ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید اظهار داشت: از این تعداد،١٧پروژه ازمحل اعتبارات دولتی و ۱۷ پروژه نیز با استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین نیک اندیش به بهره‌برداری می رسد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: ۵۰ درصد از جامعه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری دانش آموزان استان در مشهد مشغول به تحصیل هستند و این در حالی است که تنها ۳۸ درصد فضاهای آموزشی و پرورشی استان به مشهد تعلق دارد.

 

وی تصریح کرد: ۱۰ درصد دانش آموزان استان در منطقه تبادکان مشغول تحصیل هستند و این در حالیست که تنها ۵ درصد فضاهای آموزشی استان در این منطقه آموزش و پرورش واقع شده است.

 

خدابنده اظهارداشت: سرانه فضاهای آموزشی استان ۴/٣ مترمربع است و این در حالی است که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵/٢ مترمربع و سرانه مطلوب فضاهای آموزشی و پرورشی به ازای هر دانش آموز ٨ مترمربع است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی در خراسان رضوی متغیر است، در بعضی از مناطق حاشیه شهر مشهد و منطقه تبادکان این عدد به ٢/١ متر مربع و در برخی مناطق حتی به زیر ۰/۲ متر نیز می رسد.

کد خبر 1145373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha