ساماندهی ۷ هزار كارتن ‌خواب معتاد تا پایان سال به اتمام می رسد

دلبری گفت: از ۷ هزار معتاد متجاهری كه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سطح استان برآورد كرده، سهم بهزيستی ۳ هزار و ۶۰۰ نفر، شهرداری ۳ هزار نفر و سازمان زندان‌ها ۴۰۰ نفر می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «غلامحسين دلبری» در جمع خبرنگاران گفت: بهزيستي، شهرداري و سازمان زندان ‌ها اعضاي مجري تقسيم كار نگهداري و ساماندهي کارتن خوابهای معتاد هستند و ساير دستگاه‌ها بنا به وظايف ذاتي و تكاليفي كه در قانون برايشان مشخص شده، مسئوليت ‌هاي ديگري در زمينه بازتواني، توانمندسازي، حرفه‌آموزي، اشتغال و بازگشت به خانواده برعهده دارند.

 

معاون پيشگيري بهزيستی خراسان رضوی ادامه داد: از ۷ هزار معتاد متجاهري كه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در سطح استان برآورد كرده، سهم بهزيستي ۳ هزار و ۶۰۰ نفر، شهرداري ۳ هزار نفر و سازمان زندان‌ها ۴۰۰ نفر مي‌باشد.

 

دلبری با بيان اينكه از سهم بهزيستي هم اكنون ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در كمپ‌هاي ماده ۱۶ و تبصره ۲ بسر مي‌برند، گفت: مابقي اين تعداد تا سقف ۳ هزار و ۶۰۰ نفر كه سهميه بهزيستي است در حال جمع‌آوري و ساماندهي هستند كه تا پايان سال تمام آنها به مراكز تحت نظارت بهزيستی منتقل مي‌شوند.

 

وی يادآور شد: اين تعهد در صورت تأمين مكان و اعتبار لازم از سوي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان قابل اجرا است كه در همين راستا، شورا مواردي را مقرر كرده كه در حال انجام است، سازمان زندان‌ ها هم در حال انجام تمهيداتي است كه سهميه ۴۰۰ نفري خود را تحويل گرفته و به مكان‌هاي تحت نظارتش منتقل كند.

 

معاون پيشگيری بهزيستی خراسان رضوی گفت: شهرداري هم پذيرفته كه در زمينه ساماندهي ۳ هزار نفر تعهداتش را انجام دهد، در خصوص سهميه شهرداري، تأمين امكانات، تجهيزات و ساير مواردي كه براي ساماندهي اين گروه از معتادان مورد نظر شورا مي‌باشد توسط شهرداري انجام مي‌شود.

 

معاون پيشگيری بهزيستی خراسان رضوی خاطر نشان كرد: در همين راستا در جلسه اخير كميته نظارتي مقرر شد كه با آماده‌سازي و تجهيز سه مكان ديگر براي نگهداري و ساماندهي افرادي كه جمع‌آوری مي‌شوند، دو ورزشگاه از مجموعه ۵ ورزشگاه شهرداري تخليه و در اختيار شهرداري قرار گيرد تا اين نهاد، براي ساماندهي و بازتواني كارتن‌خواب‌های مورد تعهدش، از آنها استفاده كند.

 

دلبری در زمينه مدت نگهداری معتادان متجاهر در مراكز و كمپ‌هاي تعيين شده گفت: اگر چه در آيين‌نامه از نگهداري به مدت سه ماه صحبت شده، اما با توجه به وضعيت اجتماعي، افزايش هزينه‌ها و شرايط كرونايي و محدوديت‌هاي بهداشتی، اين مدت تحت نظارت شورای هماهنگی به يك سال افزايش يافته كه در مورد تعدادي از افراد، اين مدت به سر آمده و زير نظر نماينده دستگاه قضايي، اين افراد در حال ترخيص يا انتقال به استان‌هاي ديگر كه از آنجا آمده‌اند هستند.

 

وی ادامه داد: از اين مرحله به بعد در زمينه بازتواني و توانمندسازي و بازگشت به خانواده، مقرر است دستگاه‌هاي عضو شوراي هماهنگي از قبيل فني حرفه‌اي، كار و امور اجتماعي، تأمين اجتماعي، بيمه سلامت و ساير دستگاه‌هاي عضو طبق وظايف و مسؤوليت‌هايی كه آيين‌نامه بر آنها تصريح دارد و توسط شوراي هماهنگي مقرر شده است انجام وظيفه كنند.

 

معاون پيشگيری بهزيستی خراسان رضوی افزود:همه اعضاي شوراي هماهنگي تعهد كرده‌اند به گونه‌اي برنامه‌ريزي و هماهنگي كنند كه تا پايان سال، كار جمع‌آوري و ساماندهي ۷ هزار معتاد متجاهر مشهد كه آمار ارائه شده‌ي شورا مي‌باشد به اتمام برسد.

کد خبر 1145381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha