سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با ۳۰ درصد ظرفیت میزبان مخاطبان است

محمد اله یاری با بیان اینکه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجربا ۳۰ درصد ظرفیت میزبان مخاطبان است،گفت: ما برای ادامه جشنواره موسیقی نیازمند همدلی و تعامل هستیم تا هویت این جشنواره دچار تغییر نشود و در همین راستا بخش جوایز دوباره به جدول بازگشتند.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر پیش از ظهر امروز یکشنبه 17بهمن با حضور محمد اله یاری رییس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، حسن ریاحی، دبیر جشنواره ، امیرعباس ستایشگر، عضو هیات انتخاب و مشاور اجرایی جشنواره و اردوان جعفریان مدیر بخش بین الملل جشنواره   در تالار رودکی تهران برگزار شد.

 در این نشست «محمد اله یاری» رییس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر حاصل برنامه ریزی چند ماهه دبیر جشنواره، هیات انتخاب و مدیر بخش بین الملل و دفتر موسیقی است؛ سال گذشته به دلیل پاندمی کرونا امکان حضور مردم در این جشنواره وجود نداشت ، اما امسال به دلیل کاهش پیک‌های قبلی امیدوار بودیم که اجراهای صحنه ای برقرار بشود. در این زمینه ظرفیت 50 درصدی برای سالن ها در نظر گرفته شده بود اما با توجه به توصیه های ستاد کرونا ما در این دوره با ظرفیت 30 درصد میزبان مخاطبان خواهیم بود.

 وی افزود: مجموعه دست اندرکاران برگزاری رییس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از سوی وزارت بهداشت مستقر در تالار وحدت  روز سه شنبه هفته جاری  تست کوید  صورت می گیرد و  دوز سوم واکسن تزریق خواهد شد.

رییس سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر  اظهار کرد:تلاش ما این است که جشنواره موسیقی فجر به دلیل رعایت بهداشتی در سطحی برگزار شود که به سلامتی مردم آسیبی  نرسد.

محمد اله یاری  در پاسخ به سئوالی درباره فروش بلیت بیش از ظرفیت 30 درصد سالن ها توضیح داد: بلیت فروشی ها از چهارشنبه آغاز شده که در این راستا برخی از اجراهای موسیقی پاپ به پایان رسیده است. در سایر بخش ها ما شاهد به اتمام رسیدن بلیت بخش بانوان هستیم اما در مجموعه تالار وحدت و تالارهای دیگر با توجه به سقف 30 درصد پیش بینی می کنیم که طی روزهای آینده با استقبال بیشتر مخاطبان مواجه خواهد شد.

سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه باید نگاه گفتمانی به جشنواره موسیقی فجر  ادامه پیدا کند، تصریح کرد:  باید نگاهی که به طور کلی به جشنواره موسیقی فجر داشته باشم یک نگاه سیستمی باشد، نه نگاهی که به آمد و شد افراد وابسته باشد ، لازم است کل جشنواره موسیقی فجر را یک کل پیوسته ببینیم نه یک اجراهایی که مردم می آیند؛ ما به شدت به همدلی برای ادامه جشنواره نیازمندیم تا هویت این جشنواره دچار تغییر نشود، ما تلاش کردیم به سمتی گام برداریم که جشنواره بخش رقابتی داشته باشد و برای همین بخش های  جایزه ترانه و موسیقی و رسانه شکل گرفتند .

 محمد اله یاری درباره برگزار نکردن  سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر به صورت آنلاین گفت:  سال گذشته که ما کاملا در وضعیت قرمز کرونا بودیم و هیچ فعالیت تجمیعی عمومی برگزار نمی شد در مکاتبه ای با ستاد ملی کرونا مجوز 100 نفری در سالن های بزرگ را دادند که این عدد قابل توجه نبود اما امسال ما تابع نظرات ستاد ملی کرونا حتی بلیت فروشی جشنواره را نیز با تاخیر آغاز کردیم و پیش بینی این را کردیم که اگر تصمیمات کلانی گرفته شود که فعالیت های تجمیعی و عمومی را منع کنند تدبیر دیگری بیاندیشیم  البته اجرای آنلاین هم مخاطرات خود را دارد و باید زیرساخت های آن فراهم باشد.

کد خبر 1145402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha