وضعیت قرمز ذخایر خونی در گلستان/ استمداد انتقال خون از دستگاه های اجرایی

بنی عقیل با اشاره به کاهش میزان اهدای خون در استان گلستان گفت: ذخایر خونی استان در پی شیوع گسترده امیکرون به سه روز رسیده است.

«سیدصادق بنی عقیل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: شیوع دوباره کرونا و گسترش امیکرون و به تبع آن قرمز شدن وضعیت کرونابی در برخی شهرهای استان میزان مراجعات مردمی برای اهدای خون را کاهش داده است.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: در پی کاهش اهدای خون ذخایر خونی استان به سه روز رسیده است و تداوم این وضعیت، شرایط را سخت خواهد کرد. ضمن اینکه در همه گروه های خونی با کمبود مواجه هستیم.

 

وی افزود: برخی از همکاران ما نیز درگیر کرونا شدند برای همین امکان راه اندازی تیم های خونگیری سیار در حال حاضر امکانپذیر نیست. برای همین از همکاران در دستگاه های اجرایی استان و مردم می خواهیم برای تامین نیاز خونی بیماران بستری در بیمارستان ها به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

 

بنی عقیل گفت: پایگاه های انتقال خون در گرگان و گنبدکاووس همه روزه از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۹ آماده خونگیری از مراجعان است. همچنین مرکز خونگیری شهدای منا در آق قلا و مرکز ثابت خونگیری شهرستان کردکوی روزهای فرد ( یکشنبه و سه شنبه) از ساعت ۹ تا ۱۳ و روزهای پنج شنبه ساعت ۹ تا ۱۲ در خدمت اهداکنندگان است.

 

وی اضافه کرد: مرکز ثابت خونگیری علی ابادکتول نیز همه روزه ساعت ۹ تا ۱۳ و پنج شنبه ها ساعت ۹ تا ۱۲ و همچنین مرکز ثابت خونگیری بندرگز نیز روزهای زوج از ساعت ۹ تا ۱۳ آماده خونگیری از شهروندان است.

 

کد خبر 1145471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha