معیشت و بیمه مهم‌ترین مشکلات خبرنگاران؛ تفکیک صندوق هنر و رسانه تنها راه حل

محمدیان معیشت و بیمه را از مهم‌ترین مشکلات خبرنگاران دانست و گفت: تفکیک صندوق هنر و رسانه تنها راه نجات اصحاب رسانه است و سازمان بسیج رسانه کشور حتما این موضوع را به شکل مطالبه عمومی پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس محمدیان» امشب(یکشنبه، ۱۷ بهمن) در نشست بصیرتی ویژه اصحاب رسانه و هادیان سیاسی با موضوع نقش رسانه‌های انقلاب در جنگ روایت‌ها که به شکل مجازی برگزار شد اظهار داشت: پدیده جدیدی در عصر ارتباطات رقم خورده و شاهد تحولات پیچیده‌ای در دسترسی به ابزارهای نوین فناوری بودیم و دولت‌ها تعریف جدیدی از قدرت و موازنه آن ارائه دادند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور ابراز داشت: جبهه انقلاب از جنگ رسانه‌ای غفلت کرده و آسیب‌ها خورده است باید حرکتی را برای حفظ انقلاب و ارزش‌هایمان به شکل مدون پیاده کنیم، هویت دینی، ملی و اعتقادی مورد هجمه شدید دشمن قرار گرفته و افراد به دلیل فاصله گرفتن از هویت خود مستعد جرایم متعددی می‌شوند.

 

محمدیان تصریح کرد: باید جبهه تراز انقلابی رسانه را انسجام دهیم تا رسانه‌ها برای مقابله با دشمن آگاه باشند، مهمترین ابزاری که برای تبیین و پیشبرد اهداف وجود دارد دقیقا رسانه است و هر کشوری که از این ابزار هنرمندانه بهره گیرد، می‌تواند گوی سبقت را برباید.

 

*از قدرت رسانه در تبیین حقایق استفاده نکردیم

وی با اشاره به اینکه ما از قدرت رسانه در تبیین حقایق استفاده نکردیم تصریح کرد: وارثان انقلاب متولدان دهه‌های ۸۰ و ۹۰ هستند و ما در بیان آرمان‌ها و ظرفیت‌های انقلاب به این دو دهه عقب هستیم، اکثر مدیران ما رسانه را به عنوان یک سکوی پرتاب می‌بینند، فرهنگ سازان ما خودشان مشکل فرهنگی، خودباختگی و عدم باور دارند، عدم شناخت و آگاهی از واقعیت کشور باعث تبدیل حسن ظن به سوءظن و بی اعتمادی مردم شده است زیرا رسانه‌های ما به رسالت خود عمل نکردند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اضافه کرد: امروز دشمن با تمام ابزارش درصدد است که یک عقب ماندگی را به کشوری که این‌همه دستاورد در حوزه‌های علمی، پزشکی و ورزش داشته، القا کند، رسانه‌ها امروز از هر زمان وظیفه سنگین‌تری دارند و باید در جنگ روایت‌ها خط شکن باشند زیرا افکار عمومی یک ملت و امت را در اختیار دارند.

 

محمدیان با بیان اینکه سربازان جنگ روایت فقط رسانه‌ها نیستند و همه مردم سربازان این میدان هستند اظهار داشت: امروز مسئولیت عمومی و اجتماعی همه فراموش شده و جامعه را بی تفاوتی فرا گرفته است، باید سینه به سینه مخاطب در جنگ روایت‌ها ایستاد دشمن از تمام ابزارها در جنگ هیبریدی که جنگ هوشمندانه است علیه انقلاب استفاده می‌کند.

 

وی تکرار واژه جریان تحریف توسط مقام معظم رهبری که دو هدف ناامیدی مردم و آدرس غلط دادن را دنبال می‌کند را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: جبهه رسانه باید بیدار و هوشیار باشد تا جای شهید و جلاد عوض نشود، امروز کسی در جنگ پیروز است که با استفاده از رسانه‌های متعدد و تولید محتوا ولو به شکل جعلی و باور پذیر روایت‌های محکم‌تری داشته باشد. 

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اینکه دشمن در جنگ روایت‌ها بزرگترین سرمایه انقلاب یعنی مردم را هدف قرار داده است را متذکر شد و یادآور شد: برای پیروزی در جنگ روایت‌ها و پیروزی بر دشمن باید به اینکه ما در این جنگ پیروز خواهیم شد، باور قلبی داشته باشیم و در وهله دوم باید چشم به نگاه امت داشته و اطاعت محض را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

*جنگ روایت‌ها در رسانه شکل می‌گیرد

محمدیان اطلاع از منبع و مبدأ اخبار قبل از نشر آن را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت: نباید جدول اطلاعات دشمن را تکمیل کنیم و باید مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم، امروز همه بسترهای اینترنت و شبکه‌های مجازی زمین بازی دشمن هستند و نباید اجازه دهیم دشمن ما را به تسخیر خود درآورد.

 

وی با بیان اینکه جنگ روایت‌ها در رسانه شکل می‌گیرد اما آثار آن در کف جامعه قابل مشاهده است عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان مکرر خودشان به جنگ روایت‌ها و جنگ تحریف از ادبیات خاصی استفاده کردند که خود این ادبیات سال‌های سال می‌تواند به عنوان نقشه راه عمل نماید و از طرفی خرسندیم که اتفاقات خوبی در حوزه رسانه‌ها در حال شکل‌گیری هستند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه باید عقب افتادگی در حوزه رسانه‌ و مقابله با جریان تحریف را جبران کنیم خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در تشکیل جبهه رسانه استفاده کنیم تا این امانت الهی را به صاحب اصلی‌اش منتقل کنیم.

 

* کاهش۴۰ درصدی بودجه اصحاب رسانه در برنامه پیشنهادی دولت

محمدیان در پاسخ به این سوال که بسیج رسانه کشور برای پیگیری مطالبات خبرنگاران و اصحاب رسانه چه اقداماتی را در دست انجام دارد افزود: اصحاب رسانه یکی از نجیب ترین، پاک ترین و انقلابی ترین قشر در نظام جمهوری اسلامی ایران است که در تمام ناملایمت‌های دولت ها صبور بود و به علت پاکی و  قسمی که به قلم خورده است همچنان پای انقلاب ایستاد.

 

وی ادامه داد: همیشه به قشر خبرنگار و اصحاب رسانه ظلم شده و این ظلم همچنان هم ادامه دارد پیگیر امورات صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم و در آینده نزدیک قصد داریم مشکلات صنفی را به شکل دقیق بررسی کرده و رایزنی های لازم را با دولت و نمایندگان مجلس داشته باشیم.

 

رئیس بسیج رسانه کشور با بیان اینکه امسال ۴۰ درصد از بودجه اصحاب رسانه در برنامه پیشنهادی دولت کاهش پیدا کرده است اضافه کرد: در حال رایزنی و گفت و گو با کمیسیون تلفیق، صحن علنی مجلس و دولت هستیم تا این موضوع مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

 

محمدیان اظهار داشت: در بحث بیمه خبرنگاران و اصحاب رسانه هم جلسات مختلفی را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم و ایشان قول مساعد دادند که روند فعلی اصلاح شود.

 

وی ادامه داد: ۴۲ سال است که به این موضوعات یعنی بیمه و معیشت خبرنگاران ‌بی‌توجهی شده است در حالی که این جماعت خبرنگار بوده است که از جان و مال خود گذشت و برای انقلاب همچون شمع بود بنابراین امروز نوبت دولت و نمایندگان مجلس است تا جبران کنند.

 

رئیس بسیج رسانه کشور‌ضمن انتقاد از مسئولانی که از رسانه ها برای خود سکوی پرتاب درست می کنند ابراز داشت: امروز صدای شکسته شدن استخوان اصحاب رسانه و خبرنگاران شنیده می‌شود بنابراین بسیج رسانه با توجه به ویژگی پیشتاز بودنش زجر و بی مهری دولت ها را علیه رسانه ها دنبال می کند.

 

محمدیان گیلان را یکی از استان‌های شهیدپرور و وفادار به انقلاب خواند و با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین جبهه های انقلاب در این استان قرار  دارد افزود: بسیج رسانه کشور خواستار تفکیک صندوق هنر و رسانه است و حتما این موضوع را به شکل مطالبه عمومی دنبال و پیگیری می‌کند.

 

وی با تاکید بر اینکه در مورد تفکیک صندوق هنر و رسانه به دولت فرصت داده شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با جدیت پیگیر این موضوع باشد ابراز داشت: معتقدیم تنها راه نجات اصحاب رسانه و کمک به آنان تفکیک صندوق هنر و رسانه است.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تصریح کرد: مطالبه دوم ما از مجلس و دولت بحث بیمه خبرنگاران است نمایندگان مجلس باید بپذیرند چگونه وقتی کارگری بیکار می شود می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند اما خبرنگاران از این امر مستثنی می شوند ما معتقدیم این موضوع حقیقتا یک خلاء قانونی بزرگ است.

 

محمدیان تلاش برای تربیت خبرنگاران اخلاق‌مدار انقلابی را لازم و ضروری خواند و یادآور شد: معیشت بزرگترین مشکل اصحاب رسانه است خبرنگاران کمترین حقوق و دریافتی را دارند، خبرنگاران به عنوان سنگرسازان بی سنگر درد مردم و جامعه را پیگیری می‌کنند در حالی که کسی از مشکلات آنان خبر نداشته و مطالبه نمی‌کند.

 

وی خاطر نشان کرد: سازمان بسیج رسانه کشور خواستار اصلاح قانون مطبوعات است دولت انقلابی باید مشکلات اصحاب رسانه را حل کند تا به امید خدا شاهد این باشیم که در این چهار سال قدمی مثبت برای خبرنگاران برداشته شود.

کد خبر 1145520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha