پرورش با نوای وحی/ کودکانی که میزبان محفل قرآنی شدند

حضور کودکان و نوجوانان در محافل انس با قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد از نکات قابل توجهی است که کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از نهادهای مهم فرهنگی برنامه ریزی ویژه ای برای پرورش کودکان و نوجوانان در حوزه قرآن می کنند.

خبرگزاری شبستان – چهارمحال و بختیاری:

 

مسجد به عنوان مهمترین پایگاه دینی مسلمانان پذیرای اقشار گوناگون مردم در هر رتبه و جایگاه و سن و سالی است و مساجد در سراسر کشور همواره از حضور کودکان و نوجوانان استقبال می کند.

 

قرآن کریم همواره بر تربیت فرزندان صالح تاکید کرده است و بی شک رابطه مسجد رفتن با نماز آموزی کودکان از طریق ھمین روش غیر قابل انکار است و به طور کلی از ویژگی ھای کودکان و نوجوانان سرعت در تأثیر پذیری و ھم رنگ شدن با جمع و جو موجود است، آنان وقتی خودشان را در محیط معنوی و در جمع اھل عبادت می بینند روح عبادت و بندگی بیشتری پیدا می کنند.

 

پیامبر اکرم (ص) در زمینه تعامل سازنده با کودکان، الگویی متناسب با فطرت بشر ارائه کرده است و شایسته است با تأمل بیشتر در گفتار ایشان در پی طراحی مدل رفتاری مناسب با کودکان برآییم تا به کمک این مهم، کودکان در طول مراحل رشد خود از گزند مخاطرات روانی در امان باشند.

 

حضور کودکان و نوجوانان در کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و محافل انس با قرآن در کانون های مساجد، نشان می دهد که به جرات می توان گفت بیشترین آمار ترویج قرآن آموزی در کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت می گیرد.

 

مسائل و مشکلات جامعه امروز و آسیب های اجتماعی که در کمین کودکان و نوجوانان نسل امروز است، سراسیمه ام می کند و از آینده می ترساند اما دیدن این کودکان و داشتن لبخند در چهره هایشان به من این جرات را می دهد که به همه بگویم کانون های فرهنگی هنری، مسجد و قرآن امن ترین سایه بر سر فرزندان مان است.

 

کودکان و نوجوانان با چهره های معصوم و دل های بزرگ کم نیستند که آینده این سرزمین را می سازند و نیاز به پرورشی مسجدی دارند و در این میان کانون های فرهنگی هنری یکی از مکان های امنی برای پرورش کودکان در حوزه قرآن هستند.

 

پرورش کودکان قرآنی یکی از فعالیت های مهم کانون شهید علم الهدی شهر بن است

حيدری یکی از فعالیت های مهم کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» شهر بن را پرورش کودکان و نوجوانان قرآنی عنوان کرد و گفت: برگزاری محافل انس قرآن توسط کانون «شهید علم الهدی» با استقبال ویژه کوکان و نوجوانان همراه می شود.

 

«علی اصغر حيدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: مسئولیت‌دهی به نوجوانان زمینه حضور مستمر و تثبیت حضورشان در مسجد را فراهم می‌کند؛ با این شیوه، آن‌ها را تبدیل به کادری برای آیندۀ مسجد و آینده نظام اسلامی می کنیم لذا یکی از بهترین مکان هم برای پیوند نوجوانان با مسجد، کانون های فرهنگی هنری است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن ادامه داد: کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» در پر کردن اوقات فراغت سال ها است که پیشقدم شده و با برگزاری کلاس های قرآنی، هنری، ورزشی و تفریحی شادی و نشاط را در دل کودکان و نوجوانان ایجاد می کند.

 

وی ابراز کرد: یکی از کلاس های آموزشی که با استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان در کنار بزرگسالان همراه می شود کلاس های آموزش قرآن و محافل انس با قرآن است.

 

حيدری بابیان اینکه والدین نیز بسیار از نوع برگزاری کلاس های قرآن کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» رازی هستند گفت: استفاده از اساتید مجرب یکی دیگر از علت های است که از کلاس های آموزش قرآن به صورت گسترده استقبال می شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «شهید علم الهدی» مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر بن ادامه داد: ترویج فرهنگ نورانی قرآن از کودکی و نوجوانی، کشف استعدادهای درخشان و شرکت در مسابقات قرآن از اهداف برگزاری کلاس های آموزشی قرآن است.

 

کد خبر 1145552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha