رشد ۹۰۹ واحدی شاخص کل بورس

اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۹۰۹ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۵ واحدی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 23 بهمن) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 909 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 285 واحدی آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شتران، ومعادن، فملی، بورس، فولاد به ترتیب با 204، 189، 100، 73، 73 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای كاما – باما، شتران - پالايش نفت تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، خپارس - پارس‌ خودرو، وسكرد - شركت س استان كردستان، كالا - بورس كالاي ايران و خساپا – سايپا در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (شنبه 23 بهمن) شاخص کل فرابورس با 3 واحد رشد در ارتفاع 17 هزار و 584 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فزر - پويا زركان آق دره، فرابورس - فرابورس ايران، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، زقيام - كشت و دام قيام اصفهان، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان و مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري در صدر نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که (چهارشنبه 20 بهمن) آخرین روز کاری بورس در هفته گذشته با رشد 263 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 281 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که با سه هزار و ۴۳ واحد افزایش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت.

 

شاخص کل (هم‌وزن) با ۶۳۰ واحد افزایش به ۳۲۶ هزار و ۲۵۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳۹۵ واحد رشد به ۲۰۴ هزار و ۷۲۰ واحد رسید. شاخص بازار اول، یک هزار و ۳۸۰ واحد و شاخص بازار دوم، هفت هزار و ۷۵۴ واحد افزایش داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح چهارشنبه 20 بهمن نمادهای ومعائن، وبملت، فارس، کاما به ترتیب با 441، 233، 215، 67 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح چهارشنبه 20 بهمن نمادهای وبملت - بانك ملت، كيمياتك - آريان كيميا تك، خودرو - ايران‌ خودرو، شتران - پالايش نفت تهران، وتجارت - بانك تجارت، غنوش - نوش‌ مازندران‌ و ومعادن - توسعه‌معادن‌وفلزات‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۲۹۲ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۵۱ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۶۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۳۰۱ واحد، بانک پارسیان (وپاسر) با ۱۹۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۴۶ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۲۴ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۱۱۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۳۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ٣٠٠ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۳۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۰۱ واحد و فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۹۶ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

 

برپایه این گزارش، چهارشنبه 20 بهمن نماد آریان کیمیا تک (کیمیاتک)، ایران خودرو (خودرو)،‌ ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)،‌ پالایش نفت تهران (شتران)، سایر اشخاص بورس انژی (انرژی ۳) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه بانک‌ها هم در معاملات چهارشنبه 20 بهمن صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ٦۴ میلیون برگه سهم به ارزش ٢ هزار و ٨٢٥ میلیارد ریال داد و ستد شد و در معاملات چهارشنبه 20 بهمن بورس تهران بیش از پنج میلیارد و ۶۳۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال و در بیش از ۴۳۴ هزار معامله داد و ستد شد.

کد خبر 1145568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha