اشتغال ۳۹۰ نفر با افتتاح ۲۰ طرح صنعتی و تولیدی در گیلان

​دلق‌پوش از افتتاح ۲۰ طرح صنعتی و تولیدی دهه فجر در گیلان با حجم سرمایه‌گذاری مستقیم ۵۳۳ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال ۳۹۰ نفر خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فرهاد دلق‌پوش» شامگاه یکشنبه( 17 بهمن) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: امسال با وجود همه مشکلاتی که حوزه تولید و اقتصاد با آن مواجه است 20 طرح صنعتی و تولیدی را در سراسر گیلان و در بخش‌های صنایع بسته‌بندی، غذایی و شیمیایی، تولید سیلندرهای طبی و لوله‌های کشاورزی افتتاح می‌کنیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حجم سرمایه‌گذاری مستقیم این تعداد طرح را 533 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال آن را 390 نفر اعلام کرد و افزود: تلاش ما این است تا پایان سال حداقل 22 طرح را در بخش صنایع کوچک و متوسط در استان گیلان به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

 

دلق‌پوش با بیان اینکه گیلان تا پایان سال در تولید بعضی از اقلام دارویی افتتاح‌ها و طرح‌های توسعه خوبی را با ایجاد 400 فرصت شغلی خواهد داشت عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت از چند سال پیش با سیاست‌هایی که در پیش گرفت مبنای کار خود را صنایع دانش بنیان و صادرات محور قرار داد.

 

وی سیاست سازمان صنعت، معدن و تجارت و راهبرد حمایت از ساخت داخل را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: مجبور بودیم تجهیزات و ماشین‌آلات خاصی را از خارج کشور وارد کنیم، در حالیکه توان علمی‌، دانش و ظرفیت‌های خوبی در داخل کشور برای بومی‌سازی وجود داشت و فقط نیازمند حمایت حاکمیت از این بخش بودیم. 

 

*80 درصد قطعات سایپا و ایران خودرو در گیلان تولید می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تاکید بر اینکه در سال 99 برای جلوگیری از واردات تجهیزات و ماشین‌آلات نیاز داخل که مشابه آن در داخل قابل تولید بود معادل 50 میلیون دلار هدف‌گذاری شد گفت: در حال حاضر تجهیزات و ماشین‌آلات کمی وجود دارد که ما قادر به تولیدش نباشیم و این مایه مباهات و افتخار است.

 

دلق‌پوش دومین ضمن اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی نهضت ساخت داخل در استان گیلان تصریح کرد: قفل جانبی خودروی 206 که از چین وارد می‌شد در استان گیلان ساخته شد و این تنها یک نمونه از افتخارات، دستاوردها و توانمندی‌های ما در حوزه ساخت داخل است.  

 

وی با بیان اینکه زمینه تولید قطعات خودرو شامل دیسک، صفحه کلاج، فرمان و بسیاری از اقلام دیگر مشابه در استان گیلان فراهم شده است اضافه کرد: در حال حاضر 80 درصد قطعات سایپا و ایران خودرو در گیلان و چندین واحد بزرگ استان تولید می‌شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: برای امسال نیز هدفگذاری کردیم تا معادل 50 میلیون دلار از واردات اقلام، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز خودداری کرده و این نیازمندی‌ها را در داخل کشور تولید کنیم که خوشبختانه تاکنون 40 میلیون دلارش محقق شده است.

 

*پرداخت 2 هزار و 117 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی گیلان

دلق‌پوش با بیان اینکه امسال تاکنون 19 جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال در گیلان تشکیل شده است گفت: در سال 1400 حدود هزار و 100 میلیارد تومان منابع برای کمک به واحدهای تولیدی، صنعتی و حتی کشاورزی پیش بینی شده بود که تاکنون دو هزار و 117 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی به رتبه اول گیلان در بخش پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، صنعتی و حتی کشاورزی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: مشکلات 514 واحد تولیدی گیلان بررسی و نسبت به پرداخت تسهیلات به آن‌ها اقدام شد که نشان دهنده همکاری و تعامل خوب بانک‌های عامل استان دارد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان از حیث رسیدگی به واحدهای تولیدی هم در کشور جایگاه دوم را دارد اظهار داشت: علاوه بر اینکه در سال جاری اجازه ندادیم هیچ واحد تولیدی در گیلان تعطیل شود بلکه سعی کردیم هرساله تعدادی از واحدهای تولیدی راکد را به چرخه تولید بازگردانیم.

 

دلق‌پوش شفاف‌سازی درج قیمت‌ تولید را سیاست اخیری که برای تنظیم بازار در پیش گرفته شده است ذکر و خاطرنشان: در کل گیلان 126 واحد تولیدی را تحت نظارت قرار دادیم تا قیمت تولیدکننده روی کالا درج شود همچنین حداکثر قیمتی که فروشنده می‌تواند روی کالای مصرفی و سرمایه‌ای اضافه نماید حداکثر 30 درصد است.

کد خبر 1145575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha