جوانِ در تراز انقلاب، زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است

عباسی گفت: برای رسیدن به قله و تحقق تمدن نوین اسلامی نیاز به جوان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مصیب عباسی» شب گذشته «یکشنبه ١٧ بهمن» در جشن ویژه پیروزی انقلاب اسلامی و مراسم «١٠ شب ١٠ مسجد» در مسجد بلال حبشی گرگان اظهار کرد: اگر نیروی جوانی نبود، انقلاب اسلامی از گذرگاه های سخت عبور نمی کرد. برانداختن طاغوت و برقراری انقلاب اسلامی نتیجه قدرت جوانی بود و امروز عبور از سختی ها تا رسیدن به قله نیز نیاز به انرژی جوانی دارد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان گفت: در تحولات و رویدادهای تاریخ اسلام، همواره شاهد نیروی جوانی در نگهداشت اسلام و سیره رسول خدا (ص) هستیم، حتی ائمه اطهار (ع) ما در سنین جوانی به امامت می رسند و این سرّی را در دل خود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: تحقق جریان های بزرگ تاریخ به مدد نیروی جوانی است، بسیاری از قیام های اهل بیت (ع) مانند امامزاده یحیی بن زید (ع) که در گنبدکاووس مدفون است نیز در دوران جوانی حیات ایشان اتفاق افتاد.

 

عباسی ادامه داد: زمانی که امام در سن 61 سالگی مبارزه رسمی خود را علیه طاغوت آغاز کرد خیلی از فرماندهان جبهه و جنگ در سن 6/7 سالگی بودند. هرچند امام راحل از نظر سنی جوان نبود اما نیروی جوانی در کالبد ایشان جاری بود.


وی گفت: در آن دوران دانش آموزان راهنمایی که سن و سال زیادی نداشتند اما از شور انقلابی خاصی برخوردار بودند و با مشت های کوبنده در مدارس علیه رژیم شاهنشاهی شعار می دادند.

 

عضو هیئت اندیشه ورز بسیج استان افزود: وقتی جمعیت دانش آموزی شعار می داد، کسی از مسئولان مدرسه جرات نمی کردند از اتاق مدیریت خارج شوند. در همه شهرها مدارس تقریبا همین گونه بود. در دانشگاه ها هم شرایط این چنینی حاکم بود، زن و مرد در کنار هم این انقلاب را به پیروزی رساندند.

 

وی تأکید کرد: برای رسیدن به قله و تحقق تمدن نوین اسلامی نیاز به جوان در تراز انقلاب اسلامی داریم.


 

کد خبر 1145585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha