افزایش ۱۰ برابری ابتلا به کرونا/بازگشت محدودیت های کرونایی به قزوین

حبیبی گفت: در حال حاضر شاهد افزایش ۱۰ برابری ابتلا و سه تا چهار برابری بستری بیماران در بیمارستان ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا بیان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش 10 برابری ابتلا و سه تا چهار برابری بستری بیماران در بیمارستان ها هستیم که همین موضوع زنگ خطر جدی در زمینه کرونا است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: هفته گذشته کمتر از 90 بستری در بیمارستان های استان وجود داشت در حالی که این‌ عدد امروز به 350 بستری رسیده است.

 

وی اضافه کرد: علت اصلی این موضوع افزایش سهل انگاری و بی توجهی به کرونا است و این مهم متوجه مردم و مسئولان است.

 

حبیبی عنوان کرد: به نظر می رسید کرونا در بین مردم عادی شده است و 85 درصد  استان قزوین در  وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است و تنها شهرستان های البرز و آوج وضعیت آرامی دارند.

 

وی اعلام کرد: مجبور هستیم محدودیت ها را مجدد اعمال کنیم، حوزه اصناف باید استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و واکسیناسیون را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند و سازمان صمت و اصناف این برنامه را در اولویت خود قرار دهد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: فعالیت مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی با توجه به اینکه در وضعیت قرمز کرونایی هستیم به صورت مجازی و غیرحضوری خواهد بود و این موضوع شامل امتحانات هم می شود، البته در مراکز روستایی که امکان برگزاری کلاس مجازی نیست و کمتر از 10 دانش آموز دارد، برگزاری حضوری کلاس ها مجاز است.

 

وی تأکید کرد: برگزاری هر گونه مراسم به ویژه در محیط های سربسته ممنوع است، میزان حضور کارکنان‌ در سطح ادارات در وضعیت نارنجی و قرمز یک سوم و به صورت دور کاری است.

 

حبیبی گفت: مراکز تفریحی و خانه های بازی در تمامی ‌مراکز تعطیل و رستوران ها و مراکز پذیرایی فقط به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان ها در حال آماده باش باید باشند چرا که روند کرونا به شدت در حال تصاعدی شدن است و غافلگیری بیمارستان قابل توجیه نیست.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین توضیح داد: مراسم تکریم و معارفه با حداقل جمعیت ممکن و در خود دستگاه های اداری برگزار شود و گرفتن مراسمات بزرگ قابل قبول نیست؛ در حوزه موضوعات ورزشی مسابقات و فعالیت های داخل سالن به جز برگزاری مسابقات تحت عنوان لیگ ممنوع است و دستگاه هایی که سالن ورزشی دارند در این مدت سالن های خود را اجاره ندهند و استخرها هم به صلاح نیست که فعالیت خود را ادامه بدهند و باید تعطیل باشند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: اعتکاف در شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع است و در شهرهای زرد حداکثر با ۳۰ درصد امکان برگزاری آن وجود دارد و در زمینه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم ولی به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود به صورت کاروان خودرویی انجام شود.

 

وی یادآور شد: تاکید بر انجام واکسیناسیون باید در دستور کار قرار گیرد و به هر مقداری که مقدور است واکسیناسیون را افزایش داده و در اولویت برنامه های خود قرار دهید.

 

کد خبر 1145588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha