کاهش ۸۰۳۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۰۳۶ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، به یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۷۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (یکشنبه 24 بهمن) دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 134 واحدی شاخصکل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 284 هزار واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۰۳۶ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، به یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۷۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۸۳  واحدی، به رقم ۳۱۴ هزار و ۸۷۷ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۱۴۲۳ واحدی، عدد ۳۲۴ هزار و ۸۶۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۸۹۲ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۷۹۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۱۰۲۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۹۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۶۹ واحد کاهش به رقم ۹۷۲ هزار و ۹۶۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۲۵۲۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۵۱ هزار و ۱۸ واحد را به نمایش گذاشت. 

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهیا فارس با 430، کویر با 109، وسکرمان با 88 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای خودرو با 90، فولاد با 73، کاما با 70 و شتران با 46 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای غنوش - نوش‌ مازندران‌، وسكرمان - س.سهام عدالت استان كرمان، كاما – باما، خودرو - ايران‌ خودرو، كوير - توليدي فولاد سپيد فراب كوير، خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌ و واتي - سرمايه‌ گذاري‌ آتيه‌ دماوند در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی میدکو، نوری، فملی، خودرو و ومعادن با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، وسکرمان و کویر تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد تکشا(گسترش‌صنایع‌وخدمات‌کشاورزی‌) با ۴.۹۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شپاکسا، غنوش، حفاری و کحافظ بود. همچنین نماد معاملاتی ونفت(سرمایه‌گذاری‌ صنعت‌ نفت‌) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، ختراک، فمراد و غپاک قرار گرفتند و معامله‌گران بورس  ۴ میلیارد و ۵۶۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۸ هزار و ۱۹۴ نوبت معامله و به ارزش ۲۹ هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

یادآور می شود: روز گذشته (شنبه 23 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۸ واحدی، به یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۱۲۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۵۶۷ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۹ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۸۸۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۵۱ واحدی، عدد ۳۲۶ هزار و ۲۹۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۲ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۷۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۷۴۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۸۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۱۵ واحد کاهش به رقم ۹۸۰ هزار و ۴۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۹۰۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۳ هزار و ۷۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، وبملت، نوری، خودرو و تاپیکو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، فملی و ومعادن تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سپید(سپید ماکیان) با ۵.۷۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کسرا، حفاری، تکشا و کترام بود. همچنین نماد معاملاتی ددام(داروسازی زاگرس فارمد پارس) با ۴.۹۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دیران، دپارس، تپمپی و خنصیر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۹۲۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۶۷ هزار و ۱۰۶ نوبت معامله و به ارزش ۴۷ هزار و ۳۱۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1145619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha