دستگاه ها باید از تمام ظرفیت های خود برای کمک به مجمع خیرین مسجد ساز استفاده کنند

زرهانی با بیان اینکه دستگاه ها باید از تمام ظرفیت های خود برای کمک به مجمع خیرین مسجد ساز استفاده کنند. گفت: در ۱۴ قرن گذشته مساجد همانطور که مرکز عبادت بوده، مرکز فرهنگ، سیاست، اخلاق،علم،تعلیم و تربیت هم بوده است .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، «سید احمد زرهانی»  با اشاره به نقش  مساجد در گسترش فرهنگ اقامه نماز گفت: مسجد پایگاه فرهنگ و تمدن اسلامی است. در مسجد مردم جدا از عبادت با خداوند با یکدیگر وارد گفت و گو می شوند و برای درد و رنج خود زمینه ای را برای کمک به یکدیگر فراهم می کنند.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز ادامه داد: در ۱۴ قرن گذشته مساجد همانطور که مرکز عبادت بوده، مرکز فرهنگ، سیاست، اخلاق،علم،تعلیم و تربیت هم بوده است و  در عصر انقلاب اسلامی مسجد نقش بسیار معتبری در ایجاد آگاهی و زمینه سازی فعالیت های اجتماعی و تحول در فکر و فرهنگ جامعه داشته است.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز اظهار کرد: در کشور ما مساجد متعددی در دوران انقلاب اسلامی ساخته شده است، اما آمار و ارقام نشان می دهد که در اثر جا به جایی جمعیت و مهاجرت مردم از روستاها به حاشیه شهرها،  در خیلی از نقاط کشور با کمبود مسجد مواجه هستیم؛ وزارت راه و شهرسازی، استانداران به عنوان روسای شورای اقامه نماز رسالت دارند که برای  ایجاد مساجد جدید دست به کار شوند.

 

مدیر عامل مجمع خیرین مسجد ساز بیان کرد: در هزاره گذشته مردم هزینه احداث مساجد را برعهده داشته اند، امروزه نیز مردم هستند که بخشی از در آمد خود را داوطلبانه در دسترس متولیان مساجد برای ایجاد و تعمیر مساجد قرار می دهند.  همچنین در ستاد اقامه نماز به همت عالم بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و با مشارکت تعدادی از خیرین و نیکوکاران خوش نام جامعه موسسه ای به عنوان موسسه خیرین مسجد ساز یا مجمع خیرین مسجد ساز ایجاد شده و از سال ۱۳۹۰ و تا به امروز فعالیت می کند.

 

این مجمع دو کار اساسی انجام می دهد، کار اول جمع آوری اعانات و مکم های مردم در سراسر کشور که براساس شماره حساب و بانک های متعددی که با ما همکاری می کنند. ما از کمک های اندک تا کمک های کلان را از آن استقبال می کنیم؛ یعنی از اهدای یک کیسه سیمان تا اهتمام برای ایجاد یک مسجد در یک شهر یا یک روستا یا در بین راه ها که مومنان بتوانند نماز اقامه کنند و از فضیلت حضور در مسجد بهره مند شوند.

 

در کار دوم ما این اعانه ها و کمک ها را به طور مستقیم در اختیار هیات امنا مساجد قرار می هیم  و مساجد به کمک این اعانه ها بالخصوص در مناطق محروم بازسازی و تجهیز می شوند.

 

زرهانی در ادامه به ارائه راهکارهای که میتواند به امر مسجدسازی در کشور کمک کند اشاره کرد و گفت: صدا و سیما با زیرنویس کردن شماره حساب های مجمع خیرین مسجدساز و اطلاع رسانی کارهای انجام شده توسط این مجمع در شبکه های ملی و استانی می تواند کمک بسزایی در این امر خداپسندانه داشته باشد.

 

وی افزود: متفکرین اسلامی و اهل منبر می توانند با بیانات خودشان مردم عزیزمان را در مسیر این حرکت جهادی قرار دهند.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز ابراز کرد: تشکیل کارگروه توسعه و تجهیز مساجد در استانداری ها زیر نظر شورای اقامه نماز استان به رهبری استاندار در شهرستان ها زیر نظر فرماندار است و این مجموعه باید یک مطالعه آماری و میدانی انجام دهند که در کجا مسجد کم داریم و در چه مناطقی نیاز به ساخت مسجد و یا تجهیز و بازسازی مساجد داریم.

 

وی با اشاره به روش های پرداخت کمک های مردمی گفت: متقاضیان و خیرین محترم می توانند با مراجعه به شعبات ستاد های اقامه نماز کشور در مراکز استان ها ضمن اطلاع از تعداد مساجد نیازمند به کمک های مردمی و کمک های خود را به یکی از طرق زیر واریز نمایند:

 

الف – واریز از طریق شماره حساب  بانک های عامل:

۱- بانک ملّی ایران شعبه دهخدا کد شعبه : ۲۱۲

با شماره حساب : ۰۱۰۸۸۸۴۱۶۵۰۰۳

شماره شبا:  ۶۰۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۰۸۸۸۴۱۶۵۰۰۳ IR

شماره کارت :۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۰۲۳۴

۲- بانک صادرات شعبه طالقانی – ولیعصر کد شعبه: ۲۱۱۰

با شماره حساب : ۰۱۰۴۳۶۰۹۵۵۰۰۲

شماره شبا : IR 470190000000104360955002

شماره کارت : ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۰۳۲۶۱

۳- بانک پارسیان

با شماره حساب: ۸۱۰۰۰۰۰۷۶۶۰۰۰۸

شماره شبا: ۹۷۰۵۴۰۱۲۵۵۸۱۰۰۰۰۰۷۶۶۰۰۰۸ IR

ب- از طریق گرفتن کد دستوری : #۲۱*۶*۷*

کد خبر 1145622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha