افتتاح اولین زیرگذر بزرگ پروژه توسعه حرم امام حسین(ع)

بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس حسینی از افتتاح اولین ورودی در زیرگذر بزرگ در چارچوب پروژه توسعه حرم امام حسین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان حسینی،  حسین رضا مهدی، رئیس بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: امروز دوشنبه(18 بهمن 1400) اولین ورودی زیرگذر بزرگ برای توسعه اطراف حرم امام حسین(ع) افتتاح می شود.وزارت شهرداری ها توسعه حرم حسینی را سال 2014 میلادی در چارچوب پروژه های نوسازی شهری در شهر قدیمی کربلا تصویب کرد.

 

مهدی افزود: این ورودی در ضلع غربی حرم امام حسین(ع) قرار دارد و زیرگذر کلی را با ایستگاه الکترومکانیکی مرتبط می کند. این ایستگاه شامل برق و مکانیک و مخصوص تجهیز صحن شریف با خدمات برقی و میکانیکی همچون سرمایش، اطفاء حریق و سایر خدمات دیگر است.

وی ادامه داد: استانداردهای بین المللی و تلاش های بسیار کارگران در این حوزه انجام شده است.

 

رئیس این پروژه گفت: این ورودی در طول مراسم رسمی افتتاح خواهد کرد که آستان مقدس حسینی برگزار می کند. این پروژه الگویی برای پروژه های بزرگ خواهد بود که با فناوری های پیشرفته مهندسی و ساختمانی در داخل عراق اجرا می شود.

مهدی افزود: ای پروژه نخستین پروژه در نوع خود در کربلابه شمار می آید. مدت زمان انجام کار دو سال بود و باوجود کاهش کار برخی از کارکنان به دلیل شیوع ویروس کرونا، این پروژه به طور کامل در زمان تعیین شده به پایان رسید و مبالغ تخصیص شده با هزینه تعیین شده مطابقت دارد.

 

وی درباره اهمیت این ورودی گفت: انتقال خدمات الکترونیکی و میکانیکی با بی نیازی از قرار دادن ستون و دستگاه های برقی در ساختمان های این آستان یا خیابان ها و لوله ها اختصاص می یابد. بلکه مختص داخل ورودی  نیز خواهد بود و برق و سرمایش و اطفای حریق از زیرزمین تغذیه می شود.

مهدی گفت: این پروژه توسط ایران طراحی شده است و پیش از این در هفت شهر اسلامی اجرا شده است و توسط تعدادی از مشاوران تخصصی از دانشگاه های بابل و کربلا بررسی شده است.

کد خبر 1145641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha