مسجد تراز اسلامی از قابلیت جریان‌سازی در سطح جهانی و بین‌المللی برخوردار است

سردار خادم سیدالشهدا با اشاره به جايگاه مساجد در پيروزی انقلاب اسلامی گفت: مسجد تراز اسلامی از قابليت جريان‌سازی در سطح جهانی و بين‌المللی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سردار احمد خادم ‌سیداشهدا» در دیدار با مدیر ستاد فهما خوزستان به مناسبت دهه فجر، با اشاره به جايگاه مساجد در پيروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مسجد تراز اسلامی از قابليت جريان‌سازی در سطح جهانی و بين‌المللی برخوردار است.

 

فرمانده قرارگاه کربلا جنوب غرب کشور افزود: نوجوانان و جوانان مساجد استان به ویژه شهرستان اهواز با محوریت آیت الله جزایری نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند و در این مسیر در تظاهرات علیه رژیم پهلوی، شهدا و جانبازانی را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

 

وی اذعان کرد: روحیه انقلابی که در بین نوجوانان و جوانان دهه 60 توسط مکتب امکام خمینی (ره) به وجود آمد سبب شد رژیم پهلوی ساقط و جمهوری اسلامی تشکیل و در جنگ تحمیلی هشت ساله نیز صدها هزار شهید و جانباز تقدیم انقلاب کنیم.

 

سردار خادم سیدالشهدا اضافه کرد: پس از رحلت امام خمینی (ره) با انتخاب آگاهانه خبرگان رهبری، مقام معظم رهبری راه امام و شهدا را تاکنون به بهترین نحو ادامه دادند و اصول انقلاب اسلامی تاکنون حفظ و بیانیه گام دوم انقلاب تبلور ادامه این راه نورانی است.

 

وی با تحسین اقدامات مساجد استان خوزستان در بزنگاه های تاریخی و حوادث و اتفاقات مختلف تصریح کرد: در دو دهه اخیر مساجد به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی، مذهبی، هنری و همدلی و مساوات موفق بوده‌اند.

 

مساجد میعادگاه محوری مردم در جریان پیروزی انقللاب اسلامی بود

«حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش جامعی از فعالیت‌های گسترده بچه‌های مساجد و رویداد ملی فهما عنوان کرد: مساجد از محوری ترین میعادگاه انقلابیون برای جریان سازی انقلاب اسلامی بوده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان در خصوص اقدامات اعضای کانون‌های مساجد در شرایط بحرانی، سیل، زلزله و موضوع کرونا ابراز کرد: اقدامات جالب و تحسین برانگیز بچه‌های مساجد از جمله رزمایش‌های مواسات و همدلی در سطح شهرها و روستاها و مناطق عشایری، برگزاری جشنواره های حضوری و مجازی قرآنی، مسابقات کتاب و کتابخوانی و برنامه‌های مختلف هنری در طول سال‌های گذشته بوده است.

 

وی با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گستره مردم و روشنگری روحانیت ادامه داد: رهبری الهی و دینی امام خمینی (ره) در این انقلاب شکوهمند اسلامی سبب سقوط نظام شاهنشاهی پهلوی و تشکیل جمهوری اسلامی با رای اکثریت مردم شد.

 

مسئول کارگروه مساجد ستاد دهه فجر خوزستان یاد آور شد: خوشبختانه چهل و سه سال از انقلاب اسلامی می گذرد و به این نکته مهم مردم و مسئولان توجه ویژه دارند که نگهداری و صیانت از انقلاب اسلامی از اهمیت بسیار والایی برخوردار است که در این راستا همچنان مساجد، بسیج و سپاه پاسداران موفق بوده‌اند.

 

کد خبر 1145644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha