سرخ پوشی تالار حافظ/ریزش ۸۴۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۴۵ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد، به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت یک واحدی به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 27 بهمن) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 355 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 283 واحد آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸۴۵ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد، به یک میلیون و ۲۸۲ هزار و ۴۷۸ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت یک واحدی به ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۰۸ واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۳۸۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  کاهش ۲۱۸ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۶ واحدی به رقم ۲۰۳ هزار و ۹۷۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۶۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۳۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۱۶ واحد کاهش به رقم ۹۷۷ هزار و ۴۱۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۶۷ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۴ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد با 219، کاما با 50، سیمرغ با 32، تاپیکو با 20 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شتران، کمنگیر، خودرو به ترتیب با 85، 25، 22 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، غنوش - نوش‌ مازندران‌، خنصير - مهندسي‌نصيرماشين‌، كاما – باما، حفارس - حمل و نقل بين المللي خليج فارس و فسبزوار - پارس فولاد سبزوار در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شتران، خودرو، شپنا، شبندر و وتجارت با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی  در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی ومعادن، نوری و ونیکی تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سیمرغ(سیمرغ) با ۴.۹۹  درصد رشد و پس از آن، نمادهای خشرق، وپست، شپارس و خنصیر بود. همچنین نماد معاملاتی کمنگنز(معادن‌منگنزایران‌ ) با ۴.۸۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غنوش، ونفت، تکشا و کلوند قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۰۰ هزار و ۴۱۲ نوبت معامله و به ارزش ۲۵ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (دوشنبه 25 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۳۶۱  واحدی معادل ۰.۵۸ درصد، به یک میلیون و ۲۸۳ هزار و ۳۵۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۸۷ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۸۱۶  واحدی، به رقم ۳۱۶ هزار و ۶۸۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با  افزایش ۶۳۸ واحدی، عدد ۳۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۰۰ واحدی به رقم ۲۰۴ هزار و ۱۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۱۲۱۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۱۲۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۶۰۳ واحد افزایش به رقم ۹۷۸ هزار و ۵۳۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۴۱۷۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۶۵ هزار و ۱۷۳ واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات دوشنبه 25 بهمن بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، نوری و وپاسار با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان، رمپنا و تاپیکو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار دوشنبه 25 بهمن بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شلعاب(لعابیران‌) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای خاهن، شاملا، خفنر و تکشا بود. همچنین نماد معاملاتی بشهاب(لامپ‌ پارس‌ شهاب‌) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونفت، زمگسا، ولکار و پاسا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۷۴۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۹۴ هزار و ۱۸۰ نوبت معامله و به ارزش ۳۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

کد خبر 1145656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha