عمل به وصیت نامه شهدا؛ چراغ هدایت و توسعه کشور/مسئولان شرمنده وصیت‌نامه شهید طیب نشوند

امام جمعه سوق با تاکید بر اینکه عمل به وصیت نامه شهدا چراغ هدایت و توسعه کشور است گفت: خواسته شهید طیب در وصیت نامه دفن در زادگاه خود برای رفع محرومیت مردم موگر بود، این شهید در زادگاه خود دفن شد اما محرومیت این منطقه باقی است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: تلاش و از جان گذشتگی شهدا در میدان عمل به دور از هر گونه خودنمایی و ریا  در کمال خلوص نیت برای پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن جنگ تحمیلی و امروز برای دفاع از امنیت ، حریم ولایت و سلامت افراد جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست و همه از هر قشر و هر اعتقادی و با هر رده شغلی و مسئولیتی در جامعه بر این مهم اذعان دارند که اگر فداکاری و ایثار هریک از شهدا نبود ایران اسلامی آزاد و سربلند معنایی دور از ذهن داشت و شاید هر دشمن و دیو و ددی از جنس داعش یا تروریست و منافق ، رژیم بعث عراق و استکبار هر لحظه در پی حیله و مکری جدید تمامیت ارضی و استقلال کشور را تهدید می کردند. شهید هدایت الله طیب یکی از شهدای شاخص کهکلویه و بویر احمد است که زندگی وی سرشار از تلاش برای میهن اسلامی به خصوص مردم محروم روستای محل تولدش است.

 

شهید هدایت الله طیب در روستای موگر از توابع بخش سوق در استان كهگیلویه و بویراحمد به دنیا آمد. او از روستای موگر سوق به فلوریدای آمریكا رفت تا با دانش بیشتر برای آبادانی روستا برگردد؛ اما جنگ تحمیلی او را به وادی دفاع از وطن و شهادت در عملیات فتح المبین كشاند.

 

طیب پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی برای ادامه تحصیل راهی شهر بهبهان در استان خوزستان شد. در مقطع دبیرستان به دلیل فعالیت علیه رژیم طاغوتی شاهنشاهی از سوی عوامل ساواك گچساران دستگیر شد. وی شهریورماه 56 برای ادامه تحصیل به آمریكا مهاجرت كرد و پس از چندماه آموزش و یادگیری زبان انگلیسی، وارد دانشكده كشاورزی سنت پترزبورگ فلوریدا شد و در رشته مهندسی كشاورزی آغاز به تحصیل كرد. در كشور آمریکا شهید طیب فعالیت‌های ضد رژیم پهلوی خود را گسترش داده و به فعالیت‌های ضد استكباری تبدیل كرد.

 

وی در دانشگاه امریكا با همكاری تعدادی از دانشجویان مسلمان انجمن اسلامی دانشجویان را در ایالت فلوریدا تاسیس كرد. با شروع جنگ تحمیلی پس از ورود به ایران خود را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران معرفی و پس از گذراندن یك دوره یك ماهه در شیراز، مدت 6ماه را در جبهه آبادان خدمت كرد. همزمان با شروع عملیات فتح المبین، فرماندهی تانكهای چیفتن را بر عهده گرفت و در اوایل سال 61 درمنطقه رقابیه در عملیات فتح المبین به شهادت رسید. بخش سوق با بیش از 13 هزار نفر جمعیت داری 75 روستای بزرگ و كوچك است. شهرستان 131 هزار نفری كهکیلویه و بویراحمد با چهار بخش، چهار شهر و 10 دهستان 417 شهید گلگون كفن تقدیم انقلاب اسلامی كرده است.

 

حجت‌الاسلام مهدی کیانی اصل، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی، امنیت و توسعه امروز کشور با تبریک 43 سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  با اشاره به  مظلومیت سرزمین مادری شهید طیب گفت: امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان كهکیلویه و بویر احمد تصمیم گرفت روز نخست یادواره ملی شهید طیب را در روستای محل تولدش برگزار كند، اما پس از 40 سال از شهادت وی، تربت پاكش در سرزمین مادری غریب مانده و همچنان دوستان و همرزمانش برای شركت در یادواره او به سختی به روستای موگر می‌روند.

 

امام‌جمعه سوق با بیان اینکه از ماه‌ها قبل اعلام شده بود، یادواره ملی شهید هدایت‌الله طیب از شهدای شاخص كهکیلویه و بویراحمد در محل زادگاهش برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: روز برگزاری مراسم یادواره، برخی مسئولان دولتی با خودروهای شاسی بلند راهی روستای محروم موگر در بخش سوق شهرستان كهکیلویه و بویراحمد شدند که مجبور بودند برای رسیدن به روستای موگر از شهر سوق عبور کنند و مسیر پیچ در پیچ وسنگلاخی روستاهای بی بی زلیخایی و برم سبز را طی نمایند. در  این مسیر جاده ناهموار رودخانه خروشان مارون خودنمایی می کرد و مسئولان به سختی به محل روستا رسیدند.

 

حجت‌الاسلام کیانی اصل تصریح کرد: در وصیت نامه شهید طیب آمده است «مرا در زادگاهم موگر دفن کنید تا بلکه بواسطه مقبره شهید این منطقه از محرومیت خارج  شود» متاسفانه علی رغم گذشت سال‌ها عبور و مرور از مارون زادگاه شهید طیب به سختی انجام می شود و بیش از ۲۰۰ هکتار زمین مستعد کشاورزی این منطقه که می تواند نقش بسزایی در توسعه کشاورزی استان داشته باشد کمترین استفاده از آن می شود.

 

وی یادآور شد: روستای موگر درزمانی شمار ساكنانش از 40خانوار می گذشت؛ اما اكنون كمتر از 10خانوار جمعیت دارد، این روستا در فاصله 30 كیلومتری از شهر سوق قرار دارد و شغل اصلی خانوارهای ساكن در روستا بیشتر دامداری است. تنها خدمات دولت در این روستا برق رسانی است و روستای موگر از كمبود امكانات رنج می برد. برای تهیه اب آشامیدنی باید مسیر 30 كیلومتری موگر تا سوق را طی کنند. به دلیل مشكلات ایاب و ذهاب بیشتر مواقع از آب غیر بهداشتی رودخانه برای آشامیدن استفاده می كنند.

 

امام جمعه سوق با بیان اینکه در فصل زمستان با توجه به بارندگی‌های زیاد ارتباط روستا با بخش سوق قطع می‌شود، گفت: احداث پل بر روی رودخانه مارون از خواسته‌های مردم موگر است. امیدواریم برای جلوگیری از مهاجرت مردم روستا مشكلات این روستا با اولویت‌بندی از سوی مسئولان پیگیری و برطرف شود؛ متاسفانه مسئولان همچنان نسبت به وعده‌های خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

 

کد خبر 1145676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha