نقش کلیدی دانشگاه آرمانی در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تبیین شده است

حبیبی گفت: نقش کلیدی دانشگاه آرمانی در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تبیین شده است و جامعه دانشگاهی باید در این راه گام بردارد و آن را در جامعه عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «عزیز حبیبی» امروز (18 بهمن ماه) در اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی گفت: امام خمینی (ره) در بیانات خود «دانشگاه مبدا همه تحولات است» شاید این بهترین جمله کوتاه در خصوص دانشگاه آرمانی است و همین جمله می تواند مبدا مهمی برای همه تحولات به ویژه در سطح جامعه باشد.

 

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سوم جشن انقلاب، تصریح کرد: جامعه دانشگاه دنیا به چهار نسل تقسیم بندی شده است که جامعه دانشگاهی نسل اول آموزش محور، نسل دوم آموزش و پژوهش محور، نسل سوم بجز آموزش و پژوهش محور توجه به کارآفرینی دارد و نسل چهارم بحث جامعه محور به این مقوله اضافه شده است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: نقش کلیدی دانشگاه آرمانی در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تبیین شده است و جامعه دانشگاهی باید در این راه گام بردارد و آن را در جامعه عملیاتی کند.

 

حبیبی اذعان داشت: مقام معظم رهبری نیز توجه راهبردی به نقش دانشگاه ها دارند و در بیانیه گام دوم انقلاب به این نقش کلیدی در حوزه علم و فناوری تاکید شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: توجه به محیط علمی و دانشگاه، معنویت و اخلاق، اقتصاد و اقتصاد دانش بنیان، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و مبارزه با استکبار و سبک زندگی اسلامی از مهمترین مقوله ها در بیانیه گام دوم انقلاب است که جامعه دانشگاهی باید در این راه همت و تلاش مضاعفی داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی افزود: جامعه دانشگاهی باید با گفتمان سازی و ارائه الگوهای مناسب در این موضوع ها را باید سرلوحه کارهای و حرکت های علمی خود قرار دهد تا بتواند در سطح جامعه نقش آفرین باشد.

 

حبیبی تاکید کرد: اگر گفتمان سازی در دانشگاه آرمانی تداوم داشته باشد در گام دوم انقلاب با ارائه مدل های مناسب می تواند جامعه را به سمت تمدن سازی هدایت و راهنمایی کند.

کد خبر 1145691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha