لزوم هم افزایی نهادهای ذی ربط برای مقابله با مشکلات بافت تاریخی

حقیرالسادات گفت: حفظ نام شهر میراث جهانی و حفظ اصالت بافت تاریخی نیازمند هم افزایی نهادهای ذی ربط در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، فاطمه حقیر السادات به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی و نماینده شورا در بافت تاریخی در نشست این کمیته گفت: در مدت شش ماهه فعالیت شورای ششم با تشکیل جلساتی با حضور صاحب نظران و بازدیدهای متعدد از بافت تاریخی آسیب شناسی بافت انجام شد.

 

وی گفت: عمده مشکل بافت تاریخی یزد عدم تمایل به سکونت ساکنان بومی در بافت و مسئله امنیت بافت و نیز سخت گیری های سازمان میراث فرهنگی و عدم صدور مجوز برای ساخت و ساز در بافت است.

 

به گفته عضو شورای اسلامی شهر یزد باید به صورت اساسی به بررسی این مسایل پرداخته شود زیرا شهر یزد شهر میراث جهانی است و باید برندی را که به دست آورده حفظ شود و این مهم با انتخاب و بررسی چند منطقه تاریخی به عنوان پایلوت در حال انجام است.

 

وی گفت: لازمه مقابله با مشکلات بافت تاریخی هم افزایی چهارجانبه شهرداری ، شورای شهر، سازمان میراث فرهنگی و اوقاف است و بدون همکاری این چهار نهاد امکان انجام اقدامات درست در بافت تاریخی وجود ندارد.

 

حقیر السادات در پایان به حضور در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: یزد در این نمایشگاه حضور خوبی داشت اما در مقایسه با شهرهایی مانند شیراز و اصفهان عملکرد ضعیفی داشت که لازم است این ضعف بررسی و برطرف شود.

کد خبر 1145784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha