راه یابی اثر هنرمند آران و بیدگلی به «چهاردهمین جشنواره فجر»

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از راه یابی اثر محمدرضا شیروانی زاده هنرمند این شهرستان به «چهاردهمین جشنواره فجر» خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: اثر محمدرضا شیروانی زاده هنرمند آران و بیدگلی به «چهاردهمین جشنواره فجر» راه یافت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این جشنواره در شش بخش‌ طوبای زرین (مسابقه هنرهای تجسمی)، ایثار و فداکاری، تجسم هنر (استان‌ها)، نظامی گنجوی، کیوریتوریال در قالب پروژه «کاتب»، بخش مقالات و بخش مفاخر برگزار شد.

 

ضابطی بیان کرد: در رشته‌های ۱۰‌ گانه چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر (تصویرسازی، خوشنویسی، رسانه‌های هنری جدید، سرامیک، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه، نقاشی و نگارگری) در چند مرحله آثار مورد بررسی قرار گرفت. پس از بررسی های صورت گرفته در بخش «طوبای زرین» در شاخه «نقاشی» ۵۸ اثر از جمله یک اثر از محمدرضا شیروانی زاده هنرمند شاخه نقاشی شهرستان آران و بیدگل با عنوان «غیغاج(اریب)» تکنیک اکریلیک سبک اکسپرسیو و اندازه ۶۰ در ۸۰  اثر به این جشنواره راه یافت.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم، توجه ویژه به هنرهای تجسمی است ادامه داد: از سیاست های مهم این اداره؛ معرفی و شناساندن هنرمندان خطه کویر در عرصه استانی و ملی است.


ضابطی ادامه داد: همیشه این اداره سعی داشته از نزدیک در جریان امور، همچنین مسائل و مشکلات هنرمندان این شاخه که بحق تا به حال افتخارات خوبی کسب نمودند قرار گیرد و در رفع مسائل پیش روی آنان و تسهیل در بسترسازی فضا و شرایط برای حضور و فعالیت هنرمندان تلاش کند.

 

وی افزود: چهاردهمین جشنواره فجر از ۱۵ بهمن ماه در مؤسسه فرهنگی هنری صبا واقع در تهران، خیابان ولیعصر، شماره ۱۲۵ فرهنگسرای هنر پذیرای بازدیدکنندگان است.


چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، همزمان در تهران و ۳۰ استان کشور از جمعه پانزدهم بهمن ماه آغاز به کار کرد و در مجموع ۳۹۹ اثر از ۳۶۸ هنرمند در بخش طوبای زرین و ۷۰ اثر از ۶۷ هنرمند در بخش ایثار و فداکاری روی دیوار مؤسسه فرهنگی هنری صبا در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

کد خبر 1145787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha