استان فارس مشکلی برای تامین نهاده و فرآورده های دامی مشکلی ندارد

رحمانی گفت: با توجه به خرید و ذخیره سازی مناسب فرآورده های دامی و روند واردات نهاده ها در زمینه تامین نهاده و فرآورده های دامی مشکلی در استان فارس در پایان سال وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رهام رحمانی»، امروز (دوشنبه ۱۸ بهمن) در نشست خبری به مناسبت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: با توجه به خرید و ذخیره سازی مناسب فرآورده های دامی و روند واردات نهاده ها در زمینه تامین نهاده و فرآورده های دامی مشکلی در استان فارس در پایان سال وجود ندارد.

 

مدیرکل پشتیبانی امور دام فارس افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۲۱ هزارتن نهاده های دامی، شامل ۹۸ هزار تن ذرت، ۹۷ هزار تن کنجاله سویا و ۱۲۶ هزار تن جو توسط اداره کل پشتیبانی امور دام فارس میان مرغداران و دامداران فارس توزیع شده است.

 

وی اضافه کرد: توزیع نهاده های دامی در فارس در مقایسه با سال گذشته رشد ۷۵ درصدی داشته و در طرح خرید دام سبک از عشایر بیش از ۱۲ هزار راس دام از عشایر استان در سال جاری خریداری شده است.

 

رحمانی با اشاره به خریداری مرغ از تولیدکنندگان استان نیز بیان کرد: به دلیل مازاد تولید مرغ در مقایسه با مصرف داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان و تنظیم بازار، بیش از یک هزار تن مرغ از تولیدکنندگان استان خریداری و ذخیره شده است.

 

وی ادامه داد: با هدف حمایت از مصرف کنندگان و به ویژه طبقات پایین درآمدی در مقاطعی از امسال از محل ذخایر تولید داخل و واردات ۲ هزار و ۲۲۹ تن مرغ ، ۷۰۰ تن گوشت قرمز و حدود ۳۰ تن تخم مرغ در بازار توزیع شد.

 

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس تاکید کرد: با وجود شرایط سخت ناشی از خشکسالی سال گذشته، اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس بخشی از مشکلات تولیدکنندگان زحمتکش را برطرف کرده تا قیمت ها برای جامعه مصرف کنندگان تعدیل شود.

 

کد خبر 1145815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha