احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان/ سهم محرومان، ۲ هزار خانه مقاوم

حسینی گفت: بنیادمسکن انقلاب اسلامی بنا دارد سال آینده ۱۱ هزار واحد مسکونی را در روستاهای استان گلستان احداث کند که ۲ هزار واحد آن سهم محرومان خواهد بود.

«سیدمحمد حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن که مربوط به سال 95 است حدود از 228 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان حدود 128 هزار واحد غیرمقاوم و ناایمن بود که در سال های اخیر سهم واحدهای مسکونی غیرمقاوم در روستاها از 57 درصد به 44 درصد رسیده است.

 


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با بیان اینکه هنوز حدود 100 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان وجود دارد، گفت: بیشترین تعداد واحدهای مسکونی غیرمقاوم در روستاهای شرق استان وجود دارد که در مواقع بروز حادثه می تواند خسارت های زیادی به بار بیاورد.

 

وی افزود: در دو سال اخیر دست کم بیش از 10 هزار واحد مسکونی که در اثر حوادثی مانند سیل، زلزله، رانش زمین و ... تخریب شده بود، نوسازی و بهسازی شد.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یادآور شد: همچنین یکی از کارهای ماندگار در سال های اخیر در استان احداث 3 هزار واحد مسکونی ویژه محرومان و نیازمندان بود.

 

وی گفت: برای سال آینده نیز برنامه ما احداث 11 هزار واحد مسکونی است که دو هزار واحد آن ویژه محرومان ساخته خواهد شد.

 


حسینی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال ساخت 5 هزار واحد مسکونی روستایی در استان آغاز شد و دو هزار واحد نیز به بهره برداری رسیده است.

 

 

کد خبر 1145858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha