۵۰۰ طرح مخابراتی در خراسان رضوی به بهره برداری رسید

اروجی گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۵۰۰ طرح مخابراتی خراسان رضوی در دهه فجر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسن اروجی» امروز دوشنبه (۱۸ بهمن) در مراسم بهره برداری از طرح های مخابرانی خراسان رضوی بیان کرد:۵۰۰ طرح مخابراتی استان خراسان رضوی در دهه فجر همزمان با بیش از ۱۰ هزار طرح مخابراتی سراسر کشور به بهره برداری رسید.

 

مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی افزود: این پروژه‌ها با هزینه کرد بیش از ۳۲۰ میلیارد تومان در حوزه‌های توسعه تلفن ثابت، اینترنت پر سرعت، فناوری‌های نوین ارتباطی از جمله FTTH و  فیبر نوری، سایتهای جدید همراه اول و اینترنت مخابراتی در نقاط روستایی و شهری خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

 

وی تصریح کرد: برای این منظور در حوزه همراه اول  ۷۹ سایت جدید احداث شده و ۲۸۹ فناوری نسل دوم، سوم و چهارم بر روی سایت‌های قبلی نصب شده است.همچنین در قالب این طرحها به صورت نمادین شاهد افتتاح ایجاد شبکه ارتباطی تلفن ثابت در منطقه نوساز  الهیه مشهد، واقع  در غرب  این کلانشهر هستیم.

 

اروجی گفت: در این خصوص ۱۹ هزار متر شبکه کابل نوری و مسی، ایجاد زیرساخت برای ۱۱ هزار و ۲۵۰ مشترک ثابت و چهار هزار و  ۵۰۰ پورت اینترنت پرسرعت با اعتبار ۱۸۴ میلیارد ریال اجرا شده است.


وی آماده شدن زیرساخت فناوری‌های نوین ارتباطی برای واگذاری سه هزار سرویس FTTH به مشترکان در این استان را از پروژه‌های در حال بهره‌برداری عنوان کرد و گفت: در این راستا فیبر نوری از مراکز بزرگ تجاری و هتل‌ها به سوی منازل و مراکز کوچکتر و داروخانه‌ها گسترش خواهد یافت.

 

 

کد خبر 1145876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha