امنیت غذایی، محوری ترین برنامه دولت است

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دنیا اقتدار غذایی حرف اول را می زند، گفت: امنیت غذایی، محوری ترین برنامه دولت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «هوشنگ محمدی» روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهارداشت: تولیدکننده های کشاورزی، سربازان تولید و امنیت غذایی در کشور هستند و در این راستا زحمات زیادی را متحمل می شوند.

 

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امنیت غذایی، محوری ترین برنامه دولت است، افزود: نظام از امنیت نظامی برخوردار است و باید تلاش کنیم که به امنیت غذایی نیز برسیم، باید تلاش کنیم در مدت چهار سال دولت سیزدهم این امر را در بین مسئولان، کارشناسان و برنامه ریزیان کشور نهادینه کنیم.

 

وی گفت: در دنیا اقتدار غذایی حرف اول را می زند این موضع باید جزء برنامه های اصلی دولت قرار بگیرد و در این خصوص تولید کننده ها را نیز مورد حمایت و کمک خود قرار دهند، تولید کننده ها باید از یارانه ها بهره مند شوند و این امر در دنیا مرسوم است اما متاسفانه بخشی از یارانه ها در کشور درست توزیع نمی شود.

 

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلات را نباید به گردن تولید کننده ها بیندازیم، تصریح کرد: در سال های اخیر در وضعیت تحریم، فشارها و سختی ها وجود دارد باید تولید کننده ها را کمک کنیم تا بتوانند امنیت غذایی در کشور را برقرار کنند.

 

محمدی با بیان اینکه 95 درصد امورات بخش کشاورزی در دست کشاورزان و تولید کننده ها است، افزود: تنها بین چهار تا پنج درصد همکاران ما را زیر مجموعه های وزارتخانه کشاورزی تشکیل می دهد.

 

وی افزود: تلاش مجموعه این وزارتخانه ارتقای امنیت و اقتدار غذایی کشور در کنار اقتدار نظامی است که می خواهیم این مهم را در این دولت نهادینه کنیم.

 

محمدی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش وظیفه وزارتخانه نیز اشاره ای کرد و افزود: هم اینک وظیفه تولید، توزیع، نظارت و بازرسی بر عهده جهاد کشاورزی است که می توانیم این مهم را نیز به سرانجام برسانیم.

 

در این آیین از «عبدالله یوسفی» تقدیر  و «محمد محمد زاده» به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی معرفی شد.

 

کد خبر 1145885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha