افتتاح ۳۸۳ پروژه مخابراتی با ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار در کردستان

استاندار کردستان اعلام کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح ۳۸۳ پروژه مخابراتی با ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات کردستان که به صورت همزمان با سراسر کشور انجام شد، اظهار کرد: در کردستان ۳۸۳ پروژه مخابراتی با ۱۲۴ میلیارد تومان اعتبار، با توجه به نیاز استان به ویژه در نقاط روستایی سرمایه‌گذاری شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

 

وی افزود: این پروژه‌ها در حوزه توسعه تلفن ثابت ADSL و ایجاد مراکز جدید روستایی توسعه FTH و افزایش پهنای باند و غیره است.

 

 

استاندار کردستان بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در ۱۰۰ روستای استان، ضریب نفوذ مخابرات۲۵ تا ۵۰ برابر افزایش پیدا می‌کند و افتتاح این پروژه‌ها منجر به ارتقای ۶۲ سایت اینترت پرسرعت می‌شود.

 

 

آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر، در حوزه توسعه سوییچ تلفن ثابت است، تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این بخش ۳۹ میلیارد ریال است.

 

 

در این آئین از یک هزار و ۲۴۰ میلیارد پروژه شامل ۹۰ پروژه توسعه سویچ adsl و vdsl در تمام شهرستان‌های استان، ۸۹ پروژه حذف کابل انباری اقماری، تعویق سویچ قدیمی و ایجاد مرکز جدید، ۴ پروژه افزیش پهنای باند، ۱۳پروژه اجرای فیبر دسترسی و توسعه شبکه در شهرهای سنندج، بانه، دیواندره، سقز، دهگلان و کامیاران،  ۱۵ پروژه احداث سایت جدید bts در شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان قروه بیجار و ۲۸ پروژه ارتقای تکنولوژی تری جی و فورجی و ۱۷۷ پروژه توسعه شبکه انتقال و ارتقای مراکز شهری و روستایی بصورت همزمان در استان بهره‌برداری شد.

کد خبر 1145953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha