اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار در گیلان/ تخلیه برنج کشاورزان از کارخانجات شالیکوبی

جوادزاده از اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار در گیلان مبنی بر تخلیه برنج کشاورزان از کارخانجات شالیکوبی خبر داد و گفت: طبق همین مصوبه کشاورزان شالیکاران گیلانی باید برنج خودشان را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «قاسم جوادزاده» شامگاه دوشنبه( 18 بهمن) در گفت‌وگوی خبری علت اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار در خصوص تخلیه برنج کشاورزان از کارخانه‌های شالیکوبی را تشریح کرد و اظهار داشت: این مصوبه در تاریخ 12 بهمن شکل گرفت و قرار شد جهاد کشاورزی نسبت به اطلاع‌رسانی آن به کارخانجات شالیکوبی اقدام کند.

 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تصمیم ذکر شده در درجه نخست به نفع خود کشاورزان شالیکار است عنوان کرد: تجربه در سنوات گذشته ثابت کرده با تصمیمات و سیاست دولت در تنظیم بازار محصولات کشاورزی مطمئنا قیمت برنج در ماه‌های آینده روند کاهشی خواهد داشت.

 

جوادزاده از واردات 10 هزار تن برنج خارجی ارزان قیمت به استان گیلان بنا به تصمیم و مصوبه قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: هم‌اینک چهار هزار تن برنج خارجی ارزان قیمت در حال بارگیری است و به زودی در گیلان توزیع می‌شود.

 

وی ادامه داد: طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشاورزان شالیکاران  گیلانی می‌توانند برنج خودشان را از طریق کارخانجات شالیکوبی در سامانه جامع انبارها ثبت کنند که اگر این اتفاق محقق شود یقینا سیاستگذاران بخش کشاورزی و اقتصاد می‌توانند راحت‌تر برنامه‌ریزی کنند.

 

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی گیلان ابراز داشت: جامعه هدف مصوبه کارگروه تنظیم بازار فقط کشاورزان نبوده است، ما به کشاورزان توصیه کردیم برنج خود را از شالیکوبی‌ها خارج نمایند که در آینده پس از اجرای سیاست‌های تنظیم بازار دچار کاهش قیمت شدید نباشند.

 

جوادزاده با بیان اینکه اگر کشاورز از طریق خود کارخانجات شالیکوبی در سامانه انبارها ثبت موجودی کند هیچ جای نگرانی برای آنان وجود نخواهد داشت گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از کارخانجات شالیکوبی گیلان اصلاح ساختار شدند و آمادگی لازم را برای ثبت داده‌های خود در سامانه جامع انبارها دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه بیش از 90 درصد تولید برنج در کارخانجات شالیکوبی اصلاح ساختار شده انجام می‌شود خاطرنشان کرد: کارخانجاتی هم که خیلی قدیمی بوده و به طور متوسط در اوایل فصل برداشت شالی مشغول فعالیت می‌شوند سازوکار لازم برای ثبت داده‌ها در سامانه جامع انبارها را ندارند که سعی می‌کنیم از طریق اتحادیه شالیکوبی‌ها تمهیدات لازم را اتخاذ کنیم.

کد خبر 1145987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha