مداحان از حیث محتوا، مهارت و ایجاد حال و هوای معنوی  کوشا باشند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تقویت جنبه‌های محتوایی مداحان مهم است زیرا در این صورت مداح قادر به انتخاب اشعار مناسب و پرمحتوا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت‌الله مصطفی محامی» نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در دیدار محمدجواد جامعی مسئول سازمان بسیج مداحان استان و سراینده مدیحه سيستاني و بلوچی در محضر مقام معظم رهبری، با اشاره به مدیحه‌سرایی این مداح سرشناس استان در جریان دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با مداحان کشور، گفت: باید از شرایط کنونی نهایت بهره‌برداری صورت گرفته و بر اساس ارتباط و شناخت ایجاد شده با سایر مداحان سطح کشور، مداحان استان را برای حضور در شهرهای دیگر معرفی کنید زیرا حضور افراد و چهره‌های جدید در مناطق مختلف تاثیرگذارتر است و عامل موفقیت خواهد بود.


امام جمعه زاهدان خواستار معرفی مداحان استان به داوران کشوری و مدیحه‌سرایی نزد رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و ضمن تاکید بر تقویت مداحان از حیث محتوا، مهارت و ایجاد حال و هوای معنوی در بین آنان، بیان داشت: تقویت جنبه‌های محتوایی مداحان مهم است زیرا در این صورت مداح قادر به انتخاب اشعار مناسب و پرمحتوا خواهد بود.

 

آیت‌الله محامی گام دوم را تقویت جنبه‌های مهارتی دانست و ادامه داد: در صورت فراگیری مهارت‌های لازم و بهره‌گیری از توان آموزشی اساتید متنوع در سطوح مختلف، مداح می‌تواند با مهارت کافی، شور و حال مناسبی در هیئت و محفل مذهبی ایجاد کند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان داشت: معنویت و حال و هوای خود مداح نیز مهم است زیرا حرفی که از صمیم دل بیان شود به دل می‌نشیند و مداحی با حال و هوای تصنعی چندان تاثیرگذار نیست.

کد خبر 1146026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha