گسترش چشمگیر کتابخانه‌های عمومی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

عاطفی‌مهر گفت: گسترش چشمگیر کتابخانه‌های عمومی کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که این کتابخانه‌ها تأثیر قابل‌توجهی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته‌اند.

«شادی عاطفی‌مهر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت دهه فجر، با بیان اينکه در زمان طاغوت، شرایط و امکان مطالعه کم بود اما پس از انقلاب اسلامی، کتابخانه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب گسترش یافتند اظهار کرد: علم و دانایی اگر ثبت و ضبط نشود، از خاطره‌ها محو می‌شود که در همین راستا تلاش برای حفظ و نگهداری علم ضرورت دارد.

 

مسئول کتابخانه عمومی معرفت کوی لور اندیمشک افزود: گسترش چشمگیر کتابخانه‌های عمومی کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که این کتابخانه‌ها تأثیر قابل‌توجهی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته‌اند.

 

وی اذعان کرد: کتابداران کتابخانه‌ها، فرهیختگانی خلاق و پرتلاش در راه اعتلای فرهنگی هستند و باید با معرفی و در اختیار قرار دادن کتاب‌های مفید و آموزنده و همچنین معرفی کتاب با موضوع انقلاب اسلامی ایران به مردم در راه پیشرفت و توسعه فرهنگی در جامعه کمک کنند.

 

عاطفی‌مهر تصریح کرد: خوشبختانه در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور، کتاب‌هایی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مردم و روایت‌های متفاوت از دوران شکل‌گیری انقلاب و ورود امام خمینی (ره) کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ کشور موجود و قابل دسترسی است.

 

وی خاطر نشان کرد: آذین‌بندی فضای کتابخانه و پخش فیلم، سرودها و نواهای انقلابی، غبارروبی گلزار شهدای منطقه کوی لور توسط کودکان و والدین با شعار «من و کودکم همراه با انقلاب و شهدای مدافع حرم»، نشست کتابخوان کتابخانه‌ای با موضوع کتب مربوط به انقلاب اسلامی، جلسه نقد کتاب «۳۰ سال، سی تجربه» نوشته «زمان شهاوند» از نویسندگان شهرستان اندیمشک، مسابقه نقاشی ویژه فرزندان کتابداران با موضوع انقلاب و برنامه «چهارشنبه‌ها با آوای کتاب» از جمله برنامه‌ها و اقدامات کتابخانه عمومی معرفت اندیمشک در دهه فجر هستند.

 

کد خبر 1146030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha