تواضع و اهتمام جدی به مجالس اهل بیت (ع) از ویژگی های بارز آیت الله طبرستانی

حجت الاسلام والمسلمین بدری از برگزاری مراسم گرامیداشت آیت الله شریف طبرستانی خبر داد و گفت: تواضع و فروتنی و مهربانی با شاگردان و اهتمام جدی به مجالس توسل به اهل‎ بیت (ع) از بارزترین خصوصیات اخلاقی این عالم بزرگوار است.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمجتبی بدری» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: آیت‌اللّه دکتر ابوالحسن شریف طبرستانی سال 1312 در شهر بابل در خانواده‌ای اهل علم و دیانت، دیده به جهان گشود. پدر ایشان شیخ‌محمدعلی طبرستانی از علمای بابل و شاگرد بزرگانی همچون میرزای نائینی، آقاضیاءالدین عراقی، سیدابوالحسن اصفهانی، شیخ عبدالکریم حائری بود.

 

مدیر مدرسه علمیه الامام القائم (عج) تهران با اشاره به ویژگی های اخلاقی این عالم بزرگوار افزود: دکتر طبرستانی دوران تحصیل خود را در بابل و نزد پدر و برخی اساتید آن شهر آغاز کرد و برای تکمیل تحصیلات خود در سال 1329 به همراه پدر به تهران هجرت کرد و در مدرسه‌ مروی ـ زمانی که آیت‌اللّه جوادی آملی و آیت‌الله حسن‌زاده آملی نیز در آن مدرسه مشغول تحصیل بودند، به ادامه‌ تحصیل پرداخت. هم‌زمان با تحصیل در حوزه، در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد و در رشته‌ معقول و منقول در مقطع دکتری در سال 1344 فارغ‌التحصیل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: ایشان در دوران تحصیل از محضر اساتید بزرگی همچون علّامه میرزا ابوالحسن شعرانی، آیت‌اللّه سیدرضی‌الدین شیرازی، آیت‌اللّه شیخ‌مهدی الهی‌قمشه‌ای، آیت‌اللّه رفیعی قزوینی، آیت‌اللّه سید احمد خوانساری و بسیاری از بزرگان دیگر بهره‎‌‍‌مند شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین بدری با بیان اینکه آیت الله شریف طبرستانی سال ها در تهران منشاء خیرات و برکات علمی و معنوی بود، گفت: ایشان در مدت حیات پر برکت خود، شاگردان فراوانی در حوزه و دانشگاه تربیت کرد به طوریکه بسیاری از طلاب حوزه‌های مروی، آیت‌اللّه مجتهدی (ره)، مدرسه‌ عالی شهیدمطهری (ره)، حوزه‌ علمیه‌ امام‌القائم (عج)، حوزه‌ علمیه‌ مجدالدوله از شاگردان این استاد فقید هستند.

 

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی این عالم، گفت: تواضع و فروتنی و مهربانی با شاگردان و اهتمام جدی به مجالس توسل به اهل‎ بیت (ع) از بارزترین خصوصیات اخلاقی مرحوم آیت الله شریف طبرستانی است.

 

مدیر مدرسه علمیه الامام القائم (عج) تهران درخصوص برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله شریف طبرستانی گفت: مراسم بزرگداشت این عالم بزرگوار روز پنجشنبه ۲۱ بهمن در حسینیه حضرت جواد الائمه (ع) برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: حجت الاسلام والمسلمین «سیدرضا علم الهدی» تولیت مدرسه علمیه حضرت الامام القائم (عج) تهران سخنران این مراسم خواهد بود و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز به مدیحه سرایی می پردازند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بدری یادآور شد: مراسم بزرگداشت آیت الله شریف طبرستانی با حضور علما، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حسینیه حضرت جواد الائمه (ع) واقع در اتوبان محلاتی-بین پل ۱۷شهریور و پل ری- کوچه فائز- پلاک ۷ برگزار می شود.

 

گفتنی است، آیت‌اللّه دکتر ابوالحسن شریف طبرستانی روز شنبه ۱۶ بهمن ماه دار فانی را وداع گفت. مراسم تغسیل ایشان در حوزه علمیه آیت الله مجتهدی برگزار شد و پیکر مطهر این عالم بزرگوار به سمت مدرسه علمیه مروی تشییع شد. پس از اقامه نماز، پیکر این استاد حوزه در جوار حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تدفین شد. 

 

 

 

 

کد خبر 1146091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha