برداشتن محدودیت ها کشور را به سمت پیک ششم کرونا برد/ باید با تدبیر عمل می کردیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برداشتن محدودیت ها کشور را به سمت پیک ششم کرونا برد، گفت: ما باید در این رابطه با تدبیر عمل می کردیم.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به پیک ششم کرونا و تدابیر لازم در این رابطه گفت: سیاست های صفر تا صدی در این پدیده سیاست خوبی نیست. هر جا مسایل را سیاه سیاه یا سفید سفید دیدیم، بیشتر ضربه خوردیم. مهم این است که با توجه به شرایط محیط و اجتماع ما برنامه داشته باشیم و جلو برویم.

 

عضو  کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در رابطه با بحث برداشتن محدودیت ها و برگزاری حضوری کلاس ها و امکانات دانش آموزان برگزاری تجمعات، حذف دورکاری با وزیر کشور صحبت کردم و تاکید کردم که نباید به طور کامل محدودیت ها برداشته شود چرا که تا زمانی که جامعه بشری درگیری این بیماری است، باید با احتیاط عمل کرد.

 

وی ادامه داد: همان موقعی که دستور به برگزاری حضوری کلاس های دانش آموزان دادند، بیش از یک میلیون نفر در آمریکا مبتلا شده بودند و این نشان می داد که ویروس هنوز همه جا است و فعالیت دارد؛ ما نیز باید برخورد می کردیم.

 

محسنی بندپی تاکید کرد: زمانی که تحت تاثیر کرونا بودیم، زیرساخت های خوبی برای دورکاری و آموزش مجازی فراهم کردیم و برای خیلی از کارها زیرساخت های خوبی فراهم کردیم. هزینه های اقتصادی زیادی را متحمل شدیم اما به محض اینکه ویروس عقب نشست ما نیز محدودیت ها را برداشتیم این بی تدبیری بود و با دست خودمان به سراغ پیک ششم رفتیم.

 

وی تصریح کرد: درست است که می گویند تعداد مرگ و میر کم است اما هزینه های بهداشت و درمان در این پیک بسیار زیاد است. ما به زیر دو هزار نفر مبتلا رسیده بودیم اما تعداد مبتلایمان نزدیک به 40 هزار نفر است. قطعا درمان این تعداد درمان هزینه دارد اما نباید با این سیاست ها بیش از این مردم را درگیر کنیم.

 

 

کد خبر 1146125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha