صدور ۱۴ مجوز فعالیت خانه قرآن در سقز

۱۴رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز از صدور ۱۴ مجوز فعالیت خانه قرآن در شهرستان سقز خبر داد و گفت: به همت این اداره مجوز فعالیت تعداد خانه‌های قرآنی یاد شده صادر شده است.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در شهرستان سقز بیش از 30 خانه قرآن و یک موسسه مشغول فعالیت هستند که به مناسبت این ایام 14 مجوز فعالیت خانه قرآن دیگر توسط سازمانتبلیغات اسلامی و طی مراحل اداری صادر و به مسئولان خانه قرآن اهدا شد.

 

حجت الاسلام رازیانی اظهار داشت: خانه‌های قرآنی در راستای اشاعه فرهنگ قرآنی تاکنون قرآن آموزان زیادی را در حوزه‌های آموزش روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ قرآن کریم تربیت و به جامعه معرفی کرده است.

 

وی هدف از تشکیل خانه قرآن را نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش سبک زندگی قرآنی و گسترش آموزه‌های قرآن بین خانواده‌ها و آحاد مردم و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری های اجتماعی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن دانست.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سقز با تاکید به اینکه پیوند انقلاب اسلامی با قرآن کریم ناگسستنی است، اعلام کرد: قرآن کریم متعلق به همه زمان‌ها و مکان‌هاست و چنان از ظرفیت کامل و جامعی برخوردار است که می‌تواند تامین کننده تمام نیازهای مادی و معنوی بشریت در مسیر تکامل زندگی سعادتمندانه باشد.

 

وی اظهار کرد: خانه‌های قرآنی شهری و روستایی دارای ظرفیت و پتانسیل مناسبی جهت ترویج مبانی و آموزه‌های قرآنی به جامعه هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مردم نیز به قرآن علاقه‌مند هستند، گفت: باید بتوان با برنامه‌های تأثیرگذار و منسجم بستر را برای ترویج و نشر فرهنگ قرآنی در جامعه ایجاد کرد که افزایش تعداد مؤسسات و مراکز قرآنی یکی از اقدامات در راستای این هدف است.

 

حجت الاسلام رازیانی تصریح کرد: در برنامه‌های مناسبتی دهه فجر جایگاه رفیع قرآن در انقلاب اسلامی بیان خواهد شد و توسعه فرهنگ دینی پس از انقلاب و معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی دینی از اهداف برنامه‌های اجرایی در دهه فجر به شمار می‌روند.

کد خبر 1146142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha