مهمترین عنصر صراط مستقیم، مبارزه با استکبار است

حجت الاسلام فرزانه مهمترین عنصر صراط مستقیم را مبارزه با استکبار دانست و گفت: امروز آمریکا و اسرائیل مصداق بارز استکبار هستند و مبارزه با آنها نیز از مهمترین وظایف کسانی است که در صراط مستقیم گام برداشته‌ اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمدباقر فرزانه» در ویژه برنامه تبلیغی_مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: صراط مستقیم یعنی راهی که ما را به بهشت می‌رساند و تنها اولیاء الهی هستند که می‌توانند این راه را به ما نشان دهند، امام خمینی(ره) انسانی وارسته و عارفی واصل بودند که در جریان انقلاب ۵۷ صراط مستقیم را نه تنها به مردم ایران بلکه به همه بشریت معرفی کرد.

 

خطیب حرم مطهر رضوی افزود: انسان وقتی صراط مستقیم را شناخت باید آن را انتخاب کند و در آن مسیر که مسیر حق است گام بردارد، امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب زمینه حرکت در مسیر صراط مستقیم را برای مردم فراهم کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد به راه‌های شناخت صراط مستقیم اشاره کرد و گفت: اولین راه شناخت صراط مستقیم عقل است، کسی که از عقل سلیم برخوردار باشد، صراط مستقیم را از راه ناحق به خوبی تشخیص می‌دهد و در این مسیر گام بر می‌دارد.

 

حجت الاسلام فرزانه دومین راه شناخت حق را وحی الهی معرفی کرد و گفت: خداوند صراط مستقیم را در کتاب آسمانی به انسان‌ها معرفی کرده است و عنصر صراط مستقیم را پیروی از دستورات دینی که از طریق اولیاء الهی به ما رسیده معرفی کرده است.

 

وی با بیان اینکه در زمان غیبت ولی عصر(عج) این امر از طریق فقیه و مجتهد میسر می‌شود، ابراز کرد: دومین عنصر صراط مستقیم عدالت خواهی و تلاش برای عدل گستری است. جامعه اسلامی جامعه‌ای عدالت گستر است و افراد آن برای ایجاد عدالت اجتماعی تلاش می‌کنند.

 

حجت الاسلام فرزانه افزود: تلاش برای مبارزه با فساد از دیگر عناصر صراط مستقیم است، البته مبارزه با فساد تنها وظیفه دولت نیست بلکه آحاد مردم برای تحقق این امر باید در کنار دولت قرار بگیرند.

 

وی مهمترین عنصر صراط مستقیم را مبارزه با استکبار دانست و بیان کرد: امروز آمریکا و اسرائیل مصداق بارز استکبار هستند و مبارزه با آنها نیز از مهمترین وظایف کسانی است که در صراط مستقیم گام برداشته‌ اند.

 

خطیب حرم رضوی اذعان کرد: مردم کشور ما با پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر مبارزه با استکبار جهانی قرار گرفتند و این مسیر را تا نابودی کامل مستکبران ادامه خواهند داد.

کد خبر 1146143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha