سیده خانمی که ثابت کرد خادمی مسجد سن و سال نمی‌شناسد

امام جماعت مسجد شهیدبهشتی گفت: سیده خانم علاقه عجیبی به خدمت به مسجد دارد و کمتر روزی می‌شود که در این مسجد خدمت نکند. سابقه خدمت او حداقل ۲۰ سال است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، اینکه می گویند وقتی شرایط مهیا باشد و انرژی های مثبت متراکم شوند، رکود و رخوت و تنبلی رخت برمی بندد و جای خود را به رونق، نشاط و شادابی می دهد، دقیقا در مورد مسجد شهید بهشتی (واقع در تهران، بلوار نبرد شمالی، میدان نبرد) صدق می کند.

 

این مسجد که بیش از همه به وجود امام جماعتی که از یک سو حافظ قرآن کریم است و از سوی دیگر، همه روزه به صورت مستمر در خدمت مسجد شهید بهشتی است، و همچنین به خاطر دعای ندبه بسیار پررونقش شهرت یافته، توانسته شور و نشاط را در میان اهالی محله نبرد شمالی ایجاد کند به طوری که هر وقت به این مسجد می روید، شاهد آمد و شد افراد زیادی در آن هستید.

 

خادم افتخاری آذری زبان مسجد شهید بهشتی

در این میان، خبرنگار ما متوجه حضور پیرزنی در مسجد شهید بهشتی شد که قد خمیده است و در ظاهر، توان کار چندان ندارد، اما ماجرا چیز دیگر است. این پیرزن که اهل شهر زنجان است و 76 سال سن دارد، به گفته محمد حسن احمدی، خادم مسجد شهید بهشتی، چند دهه است که به صورت افتخاری، در این مسجد خدمت می کند.

 

 

خادم مسجد شهید بهشتی گفت: من از سال 1378 کار خود را در این مسجد شروع کردم و در آن زمان، سیده خانم در پایگاه بسیج خواهران این مسجد خدمت می کرد که با افزایش سن ایشان و برخی ملاحظات امنیتی، دیگر نتوانست در این پایگاه خدمت کند. در آن زمان، سیده خانم اولین کسی بود که در پایگاه بسیج را باز می کرد و در آن را نیز خودش می بست.

 

زودتر از امام جماعت خود را به مسجد می رساند

به گزارش خبرنگار شبستان، با توجه به اینکه حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن مقدسی حاجی آبادی، امام جماعت مسجد شهید بهشتی، همه روزه یکی دو ساعت قبل از اذان مغرب به این مسجد می آید، سیده خانم نیز دقیقا در همان محدوده زمانی خود را به مسجد می رساند. اولین کار وی تمیز کردن دفتر امام جماعت و سپس حیاط این خانه خدا است. سپس خود را به شبستان خواهران می رساند و در کار نظافت آنجا کمک می کند. مقدسی در این خصوص گفت: معمولا وقتی به مسجد می رسد، سیده خانم جلوی در مسجد حاضر است.

 

امام جماعت مسجد شهید بهشتی در این خصوص گفت: سیده خانم علاقه عجیبی به خدمت به مسجد دارد و کمتر روزی می شود که در این مسجد خدمت نکند. دقیقا نمی توانم بگویم چند سال است در این مسجد خدمت می کند ولی حداقل ۲۰ سال می شود.

 

 

 

 

حافظ چند جزء قرآن است و مشوق نوه اش برای حفظ کل قرآن بود

نکته بسیار جالب درباره سیده خانم این است که حافظ چند جزء از قرآن کریم نیز است. وی همچنین از حجت الاسلام والمسلمین مقدسی حاجی آبادی خواسته بود که به نوه اش برای حفظ کل قرآن کمک کند که با تلاش و همراهی این روحانی، نوه سیده خانم، حافظ قرآن شده است.

 

سیده خانم که هم به اقتضای سنش و هم به اقتضای زبان آذری ای که دارد، به گفته احمدی خادم، گاهی به سختی می شود متوجه منظورش شد، در گفت و گویی کوتاه به خبرنگار شبستان گفت: دو فرزند پسر دارم که یکی از آنها چند سال پیش درگذشت و در زنجان دفن است. فرزند دیگرم، آرایشگر است و در همین محله نبرد، مغازه آرایشگری دارد. یکی از نوه هایم، حافظ کل قرآن است و چند سالی است که به عنوان معلم قرآن فعالیت می کند. نوه دیگرم نیز در یک بیمارستان مشغول است.

 

آرزوهای قشنگ سیده خانم

این خادم افتخاری مسجد شهید بهشتی بیان کرد: آدم باید به فکر آخرتش باشد و من خوشحال هستم که با خدمت به مسجد، ثوابی جمع می کنم. در واقع عاشق این کار هستم. از خدا برای دنیام چیزی نمی خواهم، فقط دعا می کنم که بچه هایم سالم باشند و خودم عاقبت بخیر بشوم. ضمن اینکه امیدوارم خداوند به خاطر خدمتی که به مسجد می کنم، فرزندم را که در جوانی از دنیا رفت، مشمول رحمت خود قرار دهد.

 

کد خبر 1146150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha