عدم حمایت مادی و معنوی از خانواده زندانیان موجب ورود آنها به چرخه جرم می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان گفت: خانواده زندانیان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و عدم حمایت مادی و معنوی از این قشر آسیب پذیر، موجب ورود آنها به چرخه جرم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان در بازدید از از خانواده زندانیان که به مناسبت دهه مبارک فجر انجام شد، اظهار کرد: حمایت ومراقبت از خانواده زندانیان اقدامی موثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این قشر آسیب‌پذیر است.

 

جباری تصریح کرد: خانواده زندانیان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و عدم حمایت مادی و معنوی از این قشر آسیب‌پذیر، موجب ورود آنها به چرخه جرم می‌شود.

 

وی بیان کرد: با زندانی شدن سرپرست خانوار، فشارهای روانی و مالی جبران ناپذیر متحمل خانواده آنان می‌شود و با اقدامات کم و بیشی که برای حمایت از خانواده‌های زندانیان وجود دارد، این خانواده‌ها در معرض انواع  آسیب‌ها اجتماعی و درگیر مشکلات مالی، عاطفی می‌شوند و اگر به طور جدی، حمایتی از خانواده های زندانیان صورت نگیرد، باید نگران افزایش آمار آسیب ها و تعداد بزهکاران در آینده باشیم.

 

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان با اشاره به اقدامات حمایتی و مراقبتی از خانواده زندانیان در سال جاری گفت: خوشبختانه پیرو منویات مقام معظم رهبری در حمایت از خانواده زندانیان، در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این قشر آسیب پذیر شده است از جمله ایجاد بسترهای اشتغال خانگی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه و تحت پوشش قرار دادن این خانواده‌ها در انجمن های حمایت زندانیان و کمیته امداد حضرت امام «ره» و البته با همراهی مسئولین و خیرین در این زمینه توانسته ایم راهگشای برخی از مشکلات این خانواده‌ها باشیم.

 

گفتنی است، از ابتدای سال تاکنون از تعداد یک‌هزار و 25 خانواده زندانیان با حضور مسئولین قضایی استان با همراهی مدیرکل زندان‌های استان، مدیران ادارات دولتی و موسسات خیریه استانی، مدیران انجمن حمایت زندانیان،  فرمانداران، فرماندهان بسیج و خیرین سرکشی و با اهداء بسته‌های معیشتی، تبلت برای فرزندان و کارت هدیه از آنان دلجویی شده است.

کد خبر 1146180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha