آغاز رسمی طرح ملی آموزش رایگان هنر در جنوب کرمان

حسین اسحاقی گفت: طرح ملی آموزش رایگان هنر به صورت رسمی در ۸ رشته و در پنج شهرستان در جنوب کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «حسین اسحاقی»، گفت: طرح ملی آموزش رایگان هنر به صورت رسمی در 8 رشته و در پنج شهرستان در جنوب کرمان آغاز به کار کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: این طرح آموزشی از زمان شروع کار دولت سیزدهم و با توجه به شعارهای دولت مردمی مبنی بر اینکه برنامه ‌های فرهنگی و هنری باید در سراسر کشور شتاب یابد، این طرح پیگیری و آغاز به کار کرده است.
 
وی با یادآوری این مطلب که طرح آموزش رایگان هنر در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته به عنوان پایلوت شروع شده است، تصریح کرد: جنوب کرمان نیز جزء 11 استان مورد هدف این طرح بود.
 
اسحاقی اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح کشف و توسعه استعدادها و کسب و کارهای فرهنگی و هنری از طریق طرح آموزش رایگان هنر است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تاکید کرد: معرفی استعدادهای هنری در مناطق کمتر توسعه یافته از طریق این طرح فراهم می‌شود.
 
وی ابراز کرد: آموزش رایگان هنر در مناطق کمتر توسعه یافته می‌تواند به ایجاد عدالت اجتماعی کمک کند زیرا از این طریق جوانان و نوجوانان با استعداد در مناطق محروم شناسایی ومعرفی می‌شوند.
 
اسحاقی با یادآوری این مطلب که در جنوب کرمان 3 هزار نفر در طرح آموزش رایگان هنر ثبت نام کرده اند، عنوان کرد: این طرح در چند مرحله برگزار می شود که در مرحله اول 125 نفر در 8 رشته و در 5 شهرستان در دوره ها شرکت کرده اند و کلاس ها در حال برگزاری می باشند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در خاتمه ضمن تشکر از اقدام شایسته اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی اکبر صفی‌پور مدیرکل  دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به دلیل توجه ویژه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، گفت: این طرح در راستای برقراری عدالت اجتماعی و تقسیم عادلانه آموزش با رویکرد توسعه هنر مطرح شده و فاز اول آن از  9 بهمن تا 15 اسفندماه ادامه دارد.
کد خبر 1146192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha