انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و حوزه هنری خوزستان

در راستای ارائه خدمات فرهنگی، هنری و آموزشی به نیازمندان، تفاهم‌نامه‌ای فی مابین معاونت مشارکت‌های مردمی کمیته امداد و حوزه هنری خوزستان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد شهباز گهروئی» ظهر امروز (سه‌شنبه 19 بهمن) در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: حوزه هنری خوزستان در راستای فرمایشات امام راحل که فرمودند هنری درست است که معضلات اجتماعی را کاهش دهد، اقدامات خوبی را جهت رفع مشکلات اجتماعی با ابزار هنر برنامه‌ریز کرده است.

 

مدیر حوزه هنری خوزستان از تدوین سند تحول حوزه هنری با 2 رویکرد ادبیات پایداری و پیشرفت خبر داد و افزود: در حوزه ادبیات پایداری سوژه‌هایی همچون انقلاب، دفاع مقدس و هر سوژه‌ای که از قبل از انقلاب تا امروز در مورد کمک به مردم و مرحومان بوده پیگیری می‌کنیم و در موضوع پیشرفت این نگاه مقام معظم رهبری را دنبال می‌کنیم که فرمودند باید نداشته‌های خود را با استفاده از داشته‌ها رفع کنیم و ما نیز با استفاده از زبان هنر در این جهت گام برمی‌داریم.

 

وی با اشاره به اینکه برای این منظور توجه به مناطق محروم و حاشیه‌ای جزء اولویت‌های ما است عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی در حوزه هنری وجود دارد که می‌توانیم در راستای ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی و هنری به علاقه‌مندان در مناطق محروم با حفظ شان و آبروی این بزرگواران از آن استفاده کنیم.

 

شهباز گهروئی با بیان اینکه می‌توانیم با بخشی از ظرفیت سینماهای حوزه هنری استان را برای مددجویان کمیته امداد اختصاص دهیم تصریح کرد: همچنین می‌توانیم با تولید تیزرهای چندثانیه‌ای در ابتدای فیلم‌های سینماها و همچنین راه‌اندازی غرفه‌هایی در حاشیه اجراهای تئاتر و برنامه‌های فرهنگی هنری و ... شهروندان را از چگونگی روش‌های پرداخت الکترونیکی کمیته امداد جهت کمک به نیازمندان آگاه کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه به منظور برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و انجام خدمات مشاوره‌ای منعقد شده است ابراز کرد: طبق این تفاهم‌نامه حوزه هنری باید نسبت به ارائه خدمات کتابخانه ای، تهیه و توزیع کتاب‌های مورد نیاز از طریق انتشارات سوره مهر و کتب منتشره حوزه هنری به‌صورت رایگان، ارائه خدمات مشاوره‌ای درزمینه استعدادیابی در رشته‌های هنری، برگزاری دوره‌‌های آموزشی، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها به‌صورت مجازی و فیزیکی درسطح استانی و شهرستانی با همکاری و مشارکت آکادمی حوزه هنری دیجیتال و واحدهای فرهنگی و هنری افدام کند.

 

مدیر حوزه هنری خوزستان یاد آور شد: همکاری در زمینه اطلاع رسانی فعالیت‌ها و برنامه‌های مناسبتی و تبادل یافته‌ها و تجربه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی و توانمندی‌های فرهنگی تبلیغی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر حوزه های مربوط به طرفین و برگزاری برنامه‌هایی در زمینه هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری، آفرینش‌های ادبی، ادبیات پایداری، صنایع دستی و ... از دیگر وظایف حوزه هنری در این تفاهم‌نامه است.

 

کد خبر 1146251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha