۸۶۵ مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی هستند

بهاروند، با بیان اینکه ۸۶۵ مرکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: ۴۵ درصد مردم لرستان تحت پوشش خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «امین بهاروند»، امروز(19بهمن)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت : ۱۲ مرکز درمانی شامل سه بیمارستان، سه پلی کلینیک و ۶ درمانگاه در لرستان وجود دارد.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه برای ایجاد یک مرکز درمانی تعداد افراد بیمه شده در آن شهر باید به ۲۰ هزار نفر برسد، افزود: با این شرایط فقط شهرستان الشتر فاقد مرکز درمانی تامین اجتماعی است.

 

وی یادآور شد: در ۹ ماهه نخست امسال سه میلیون و ۵۰۰ هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی لرستان معرفی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

 

بهاروند اظهار کرد: در این مدت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر توسط پزشکان عمومی، متخصص و دندان پزشکان تامین اجتماعی ویزیت شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال ۱۶ هزار بیمار در مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی بستری شده اندف گفت: ۱۰ هزار نفر نیز مورد عمل جراحی قرار گرفته اند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان بیان کرد: لرستان از استان‌های پیشرو در صدور نسخ الکترونیکی بوده و اکنون در ۹۴ درصد از مراکز دانشگاهی و مطب‌ها، ۹۵ درصد از داروخانه‌ها و ۸۵ درصد از پاراکلینیک ها نسخ به صورت الکترونیکی صادر می شوند.

 

بهاروند با بیان اینکه ۸۶۵ مرکز درمانی در لرستان با بیمه تامین اجتماعی طرف قرارداد هستند، اظهارکرد: ۴۵ درصد از مردم لرستان تحت پوشش خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

وی یادآور شد: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در لرستان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خدمات به بیماران بستری از مرکز تامین اجتماعی ارائه شد.

 

بهاروند از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۶ هزار و ۶۰۰ نفر در این مراکز بستری شدند و کمترین فوتی‌ها در مراکز درمانی تامین اجتماعی گزارش شده است و میانگین بستری هر بیمار کرونایی در مراکز درمانی پنج روز بوده که برای هر بیمار پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

 

وی از صدور مجوز احداث یک واحد پلی کلینیک در محوطه بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد خبر داد و عنوان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع با تمام امکانات ایجاد خواهد شد و تا اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 1146280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha