آموزش های فنی حرفه ای حلقه مفقوده در صنعت است

دوازده امامی آموزش های فنی حرفه ای حلقه مفقوده در صنعت دانست و برای انجام پروژه های پژوهشی و دوره های آموزشی برای صنایع و بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «محسن دوازده امامی» منطقه گردشگری، قطب صنعت و کشاورزی و دامپروری بودن شهرستان گلپايگان و دارا بودن سابقه فرهنگی را دلیل انتخاب این شهرستان برای برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته تاسیسات الکتریکی ذکر کرد و گفت: برگزاری مسابقات ملی مهارت، فرهنگ سازی و دلیلی بر آشنایی صنعتگران با دانشگاه و مراکز آموزش فنی حرفه ای است و ایده و نظران یک کار آموز وارد صنعت می شود.
رئیس دانشگاه فنی حرفه ای استان اصفهان با یاد آوری اینکه دانشگاه فنی حرفه ای در سطح کشور ۱۸۰ مرکز با ۱۶۰ هزار دانشجو و در ۲۰۰ رشته دارد، بیان کرد: ۱۴ هزار دانشجو در ۱۲ مرکز دانشگاه فنی حرفه ای در سطح استان اصفهان به تحصیل و کسب مهارت در مقاطع کاردانی و کارشناسی اشتغال دارند و مدارک آن مهندسی است.
وی با تاکید بر اینکه رشته های دانشگاه فنی حرفه ای منحصر به کاردانی نیست و امکان تحصیل تا سطح دکتری وجود دارد، افزود: آموزش های فنی حرفه ای حلقه مفقوده در صنعت است و دانشگاه فنی حرفه ای آمادگی انجام پروژه های پژوهشی و دوره های آموزشی برای صنایع را دارد.

 

«هوشمند سازی منازل» موضوع پروژه تعریف شده رشته تاسیسات الکتریکی بود

«آرش اخوان» نیروی انسانی ماهر را از موارد اصلی در نجات کشور برای بخش های دولت یا خصوصی توصیف کرد و گفت: ۱۲ نفر در رشته تاسیسات رشته الکتریکی که از بهترین های کشور هستند که در سه روز متوالی با هم رقابت کردند.
رئیس فنی و حرفه ای استان اصفهان تعریف یک پروژه و انجام آن در ۱۵ ساعت در آزمون ملی مهارت تبیین کرد و افزود: رقابت کنندگان ۷۰ درصد سوال اصلی مسابقه را می دانند و ۳۰ درصد آن در هنگام مسابقه مشخص شد و لذا کار مشخص با نهایت دقت، در زمان مشخص و با رعایت اصول ایمنی و به روش صحیح اجرای پروژه مورد توجه قرار گرفت.
وی هوشمند سازی منازل را به عنوان پروژه تعریف شده در رشته تاسیسات الکتریکی ذکر کرد و ادامه داد: ضعف مسابقات قبلی این بود شرکت کنندگان پس از آزمون جهانی، رها می شدند اما صنایع و صنوف حلقه اصلی مغفول مانده این مسابقات بود لذا این مسابقات به بخش خصوصی سپرد و تمرکز زدایی از استان و پایتخت نقطه قوت دیگر برگزاری این مسابقه بود.

 

به گزارش شبستان، «محمد مهران فودانی» از استان اصفهان، «محمد رضا قلیان کلابی» و «علی محمدی سیکایی» از استان مازندران به ترتیب صاحب عناوین اول تا سوم مسابقه ملی مهارت در رشته تاسیسات الکتریکی در گلپایگان شدند و سه نفر دیگر نیز از استان های همدان، کردستان و لرستان دیپلم افتخار کسب کردند و راهی مسابقات جهانی چین در سال جاری میلادی شدند./

 

کد خبر 1146282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha